دیدار مدیرکل کانون و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی

زهرا آب‌سوران مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی و رامین موحدی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان باهم دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، مدیرکل کانون استان در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های کانون، آموزش غیر مستقیم و برنامه‌های کتاب‌محور را دو شاخصه‌ی بارز فعالیت‌های کانون عنوان کرد.

آب‌سوران، انعقاد تفاهم نامه همکاری کانون کشور با ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری در روز ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ را نقطه عطفی در شروع هم‌افزایی‌های فرهنگی در حوزه‌ی بازدارندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان ذکر کرد و افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در کنار تکالیف فرهنگی، هنری و ادبی، طرح‌های توسعه‌ی عدالت فرهنگی در مناطق حاشیه‌نشین، کم برخوردار، مرزی و عشایری را با جدیت دنبال می کند و حضور تماشاخانه سیار کانون و افتتاح کتابخانه‌ در این مناطق از جمله این برنامه‌ها محسوب می‌شوند.

وی از آمادگی کانون استان جهت هرگونه تعامل و همکاری‌های فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه کودکان و نوجوانان با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این دیدار با اشاره به اجماع نظر مجامع ملی و بین‌المللی بر ارجحیت پیشگیری بر درمان، موقعیت جغرافیایی و هم مرز بودن استان با ۳ کشور خارجی را از دلایل توجه بیش از پیش به جبهه فرهنگی در بخش کودک و نوجوان بر شمرد.

موحدی ظرفیت کانون پرورش فکری را در حوزه تولید محتوا و تعامل با خانواده‌ها بسیار ارزشمند و تأثیرگذار عنوان کرد و از اعلام آمادگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برای همکاری با  کانون خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =