کد خبر: 326054
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
بازدید 135
کتاب «عاشقانه های یونس در شکم ماهی» در کانون لرستان نقد شد

نشست ادبی نقد کتاب «عاشقانه های یونس در شکم ماهی» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان با حضور اعضای انجمن های ادبی، مربیان فرهنگی، هنری و ادبی مراکز سراسر استان لرستان نشست برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان؛ نشست ادبی نقد کتاب «عاشقانه های یونس در شکم ماهی» در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان برگزار شد.
با حضور اعضای انجمن های ادبی، مربیان فرهنگی، هنری و  ادبی مراکز سراسر استان لرستان نشست ادبی نقد کتاب، به همت واحد آفرینش های ادبی استان در  مرکز شهرستان دورود به صورت برخط برگزار شد.
این نشست با هدف ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و آشنایی بیشتر اعضا با ساختار داستان و فضای جنگ و مفاهیمی چون مقاومت و ایثار و گرامی داشت یاد و خاطره 6544  شهید استان لرستان به اجرا درآمد.
در ابتدای برنامه، مدرس نشست، سید محسن حسینی، مربی ادبی و مکاتبه ای کانون در شهرستان دورود به معرفی کتاب پرداخت و در خصوص شخصیت ها، فضای داستان، ادبیات جنگ و حماسه مطالبی را عنوان کرد.

 در ادامه اعضای ادبی مراکز و مربیان در رابطه با شخصیت های داستان، نقطه ی اوج آن، جزئیات و تصاویر ذهنی، نثر کتاب، گفت و گو ها، زاویه ی دید، فرهنگ ایثار، شهادت و مفاهیم جنگ نظرات خود را بیان داشتند.
دراین نشست ادبی و نقد کتاب، محمدجواد محمدی مدیر کل کانون استان با حضور در برنامه و تشویق اعضای فعال و کتابخوان مراکز کانون از حضور آن ها در برنامه تقدیر کرد.
محمدی ضمن استقبال از این جلسه نقد که به صورت حضوری و برخط برگزار شد، گفت: با برنامه ریزی مناسب، برنامه های نقد و بررسی کتاب و نشست های ادبی به صورت حضوری برگزار شوند تا اعضا بهره ی بیشتری برده و از نزدیک با دیگر اعضای انجمن و مربیان آشنا شوند.
وی در خصوص نقد کتاب های کانون در زمینه های دفاع مقدس بیان داشت: آشنایی با زوایای مختلف ایثار و فداکاری رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی و گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس و آشنایی با شهدای کودک ونوجوان از جمله اهدافی است که باید مد نظر مربیان قرار گیرد.
براساس این گزارش: کتاب «عاشقانه های یونس در شکم ماهی» اثری از جمشید خانیان است که توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است. این کتاب ؛ منتخب شورای کتاب کودک، دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان و کتابخانه مونیخ بوده است.
عاشقانه های یونس در شکم ماهی داستان زندگی دختری به نام سارا است که به همراه خانواده اش در آبادان زندگی می کند. با شروع جنگ برای پناه گرفتن به اهواز می روند. سارا به همراه مادر، برادر ، عموغازی و همسر باردارش عنقا خانم، کوکو، برادرش سامان و پیانوی سارا که برایش بسیار ارزشمند است سوار وانت می شوند تا به اهواز بروند. در میانه ی راه به یونس و مادربزرگش برمی خورند و...

در پایان این نشست، اعضای ادبی از مدیر کل درخواست برگزاری اردوی یک روزه را داشتند تا بتوانند در کنار اعضای ادبی شهرستان های دیگر استان به شعر خوانی، نقد شعر و داستان  بپردازند که با موافقت مدیر کل قرار ش
د این برنامه به زودی اجرا شود.
گفتنی است: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان، کارشناس مسئول، کارشناسان ادبی و فرهنگی، مربیان ادبی و اعضای انجمن های ادبی در این برنامه حضور داشتند.

کتاب «عاشقانه های یونس در شکم ماهی» در کانون لرستان نقد شد

کتاب «عاشقانه های یونس در شکم ماهی» در کانون لرستان نقد شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =