توسعه و تقویت نظام تعلیم و تربیت در مازندران مورد بحث و بررسی قرار گرفت

در جلسه چهارجانبه دستگاه‌های حوزه  وزارت آموزش و پرورشِ استان مازندران که به میزبانی کانون پرورش فکری استان برگزار شد؛ زمینه توسعه و تقویت نظام تعلیم و تربیت در استان مازندران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، سومین نشست چهار جانبه ادارات کل وابسته به وزارت آموزش و پرورش دراستان مازندران با حضور؛  حسین کمالی، مدیرکل آموزش و پرورش - حامد فاضلی، مدیرکل کانون پرورش فکری، مهدی استادیان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس و لطف الله مهدوی، رییس دانشگاه فرهنگیان مازندران به میزبانی کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، ضمن تبریک ایام دهه کرامت، هدف این نشست را هم‌افزایی، تعامل و هماهنگی بیشتر میان دستگاه‌های مربوطه به منظور کیفیت بخشی به خدمات و رفع موانع موجود عنوان کرد.

حسین کمالی یکی دیگر از محسنات این نشست را، شناخت ظرفیت‌های هریک از دستگاه‌ها دانست و افزود: این نشست‌ها هر دو ماه یکبار با حضور مدیران کل برگزار خواهد شد و امید است به توفیقات خوبی در حوزه تعلیم و تربیت دست یابیم.

مدیرکل آموزش و پرورش از دیگر اعضای این جلسه دعوت کرد با حضور در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش برای هم‎گرایی و توسعه همکاری‌ها به صورت ماهانه یک‌بار حضور یابند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کانون پرورش فکری مازندران اظهار داشت: با برگزاری نشست‌های تخصصی و برنامه‌های مشترک می توانیم، دانش آموزان بیشتری به ویژه دانش آموزان با استعدادهای ویژه را به کانون سوق دهیم تا در راستای شکوفایی استعدادهای آنان بهتر عمل کرده باشیم.

کمالی، معرفی و تبلیغات برنامه‌ها و ظرفیت‌های کانون در مدارس و آموزش و پرورش را یکی دیگر از مصوبات این جلسه عنوان کرد تا جمعیت دانش آموزی بیشتری از ظرفیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهره گیرند.

در بخش دیگر این جلسه، مدیرکل کانون پرورش فکری استان نیز با خیرمقدم به حاضران، به طرح کانون و مدرسه اشاره کرد و بیان داشت: این طرح یکی از توفیقات نظام تعلیم و تربیت در کانون و آموزش و پرورش محسوب می‌شود که دانش آموزان ضمن حضور در کانون با رویکرد پرورشی و با برنامه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی که توسط مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون صورت می‌پذیرد، با مهارت‌های زندگی و درسی آشنا شوند.

حامد فاضلی کبریا با استقبال از توسعه همکاری‌ها و تعامل بین بخشی با دستگاه‌های حوزه وزارت آموزش و پرورش، این نشست‌ها را گام مهمی در کیفیت بخشی و رفع مشکلات پیش رو در نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد.

رییس دانشگاه فرهنگیان مازندران هم بر ضرورت هماهنگی و همکاری بین بخشی تاکید داشت و گفت: توسعه فیزیکی و سخت افزاری دانشگاه فرهنگیان از اولویت‌های ماست که با همکاری آموزش و پرورش و سایر دستگاه به دنبال تحقق آن هستیم.

لطف الله مهدوی  افزود: با توجه به اهمیت کار کانون پرورش فکری در حوزه تربیتی می توانیم با انجام یک تفاهم نامه از ظرفیت‎های دوگانه برای رشد و پویایی دو مجموعه بهره بریم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس استان نیز در این جلسه بر اهمیت این نشست‌ها اشاره داشت و ضمن اشاره به برخی از مسایل قانونی برای همکاری دستگاه متبوعش با کانون و دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: البته از ظرفیت‌های موجود برای تقویت همکاری، کیفیت بخشی مراکز آموزشی و توسعه و تجهیز فضای آموزشی و پرورشی استفاده خواهیم کرد.

این جلسه با تعیین مصوبات خود قرار شد به صورت دوماه یک‌باربه صورت چرخشی در هریک از این دستگاه‌ها برگزار شود.

توسعه و تقویت نظام تعلیم و تربیت در مازندران مورد بحث و بررسی قرار گرفت

توسعه و تقویت نظام تعلیم و تربیت در مازندران مورد بحث و بررسی قرار گرفت

توسعه و تقویت نظام تعلیم و تربیت در مازندران مورد بحث و بررسی قرار گرفت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =