با من بخوان نشست پدرانه‌ای برای همسفر شدن با کتاب در کانون پرورش فکری شماره سه بیرجند

همزمان با روز میلاد امام رضا(ع) در مرکز شماره ۳ بیرجند، اعضای نوجوان این مرکز همراه با پدرانشان کتاب زیبا صدایم کن را نقد و بررسی کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی، همزمان با ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۲ جمعی از اعضای مرکز فرهنگی و هنری شماره سه بیرجند همراه با پدرانشان در نشست نقد و بررسی کتاب زیبا صدایم کن نوشته‌ی فرهاد حسن زاده شرکت کرده و این کتاب را نقد و بررسی کردند.

گفتنی است در این نشست که با حضور طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان و «آمالی» مشاور خانواده و با هدف توجه به عواطف و احساسات دختران در نوجوانی، تعامل با خانواده‌های اعضای کانون، عادت به مطالعه آشنا کردن اعضا با شیوه‌های نقد و همچنین پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به مدد خواندن و مطالعه‌ی جمعی کتاب، در راستای  تفاهم نامه‌ی همکاری اخیر کانون و ستاد مبارزه با مواد مخدر به مرحله‌ی اجرا در آمد،  پدران اعضا از روایت خوب کتاب گفتند و اعضا از اشک‌هایی که همراه با زیبا ریختند سخن به میان آوردند.

در بخشی از این نشست حمیدی مدیر کل کانون استان هم در جمع شرکت کنندگان در این نشست ضمن تبریک ایام و مناسبت‌های دهه کرامت به بخشی از برنامه‌های مراکز کانون در این دهه اشاره و بر اهمیت نقش پررنگ پدران در خانواده‌ها و استمرار اینگونه برنامه‌های خانواده محور در مراکز کانون استان در جهت اجرایی شدن هرچه بهتر این تفاهم‌نامه تاکید کرد.

در پایان نوجوانان حاضر در این نشست نامه‌هایی که برای پدرانشان نوشته بودند خواندند و آمالی مشاور خانواده نیز با اعضا و والدینشان گفت و گو کرد.

این گزارش می‌افزاید:«زیبا صدایم کن» عنوان کتاب پر خواننده، از فرهاد حسن زاده در قالب یک رمان اجتماعی است که به زندگی دختری به نام زیبا می پردازد که پدرش در آسایشگاه روانی بستری است و زیبا به دلیل جدایی پدر و مادرش در مرکز نگهداری دختران بدسرپرست زندگی می کند.

پدر زیبا می خواهد به مناسبت روز تولد دخترش  از آسایشگاه فرار کند تا او را ببیند و برای این کار به کمک زیبا احتیاج دارد و موفق هم می شود

ماجرای کتاب مربوط به روز تولد زیبا است که قرار است به آنها خوش بگذرد اما در پایان پدر زیبا دستگیر و به آسایشگاه منتقل می شود.

با من بخوان نشست پدرانه‌ای برای همسفر شدن با کتاب در کانون پرورش فکری شماره سه بیرجند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =