مشارکت کانون استان مرکزی در برگزاری "رویداد ملی نهضت احیای نان کامل"

رویداد ملی نهضت احیای نان کامل با حضور رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در روز چهارشنبه دهم خرداد ۱۴۰۲ در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، رویداد ملی احیای نان کامل در استان مرکزی در شهرستان اراک روز چهارشنبه دهم خرداد ماه ۱۴۰۲ در فرهنگسرای شهر با غرفه جانبی  کودک و نوجوان توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.

این رویداد ملی و نهضت احیای نان کامل با حضور عسگری رئیس کمیسیون کشاورزی منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست مجلس شورای اسلامی ، اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف آبادی نماینده ولایت فقیه در استان مرکزی و امام جمعه شهر اراک ،فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی ،بهنام نظری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار،  حجت الاسلام والمسلمین سبزی نماینده شهرستان ساوه و زرندیه در مجلس شوای اسلامی ،حسین خیر اندیش دکترای تخصصی طب سنتی، محمد رضا خواجه عضو کمیته نان،علی ابراهیمی مدیرگروه ستاد علوم و فناوری گیاهان دارویی،حسین اکبری عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و متخصص طب سنتی وجمعی دیگر از صاحب نظران و مسئولین و مدیران استان مرکزی برگزارشد.

مشارکت کانون استان مرکزی در برگزاری رویداد ملی نهضت احیای نان کامل

احسان منصوری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی  چهارشنبه ۱۰ خردادماه در رویداد ملی نهضت احیای نان کامل در استان مرکزی بیان کرد: با اشاره به پیشگامی استان مرکزی در احیای نان کامل در خصوص  تداوم این نهضت  نیازمند مشارکت گسترده از ناحیه عموم  است و ما بر آن شدیم که جامعه هدف کانون که همان کودکان و نوجوانان است  با مشارکت در این رویداد با استفاده از فعالیت های کانون و حضور اعضای و مربیان مراکز در تنها غرفه جانبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اطلاع رسانی قوی صورت گیرد تا خانواده ها به واسطه حضور کودکان خود در این رویداد ملی متوجه مضرات نان سفید شوند.

مشارکت کانون استان مرکزی در برگزاری رویداد ملی نهضت احیای نان کامل

وی افزود: کانون استان مرکزی  نیز با مشارکت در این رویداد برای احیای نهضت ملی نان کامل توانست با حضور اعضای مراکز کانون شهر اراک و ساخت دو عروسک "پیر بابای نانوا" و عروسک "نان سنگک" و حضور در فرهنگسرا شهر و در جمع مهمانان و کودکان و نوجوانان در کنار اعضا و مربیان مراکز کانون در غرفه کانون پرورش فکری با ارایه فعالیت های فرهنگی هنری و ادبی کودکان و نوجوانان از مزایای نان کامل مطلع شوند و نقش بسزایی در اطلاع رسانی داشته باشند.

مشارکت کانون استان مرکزی در برگزاری رویداد ملی نهضت احیای نان کامل

مخلص الائمه استاندار مرکزی در حاشیه رونمایی از اعلان(پوستر) نهضت ملی نان کامل در اراک گفت: استان مرکزی پیشرو در تولید نان کامل است و فعالیت یک کارخانه بزرگ تولید آرد کامل در آشتیان و ۷۶ نانوایی طبخ نان کامل در استان گواه این موضوع است.

مخلص الائمه با بیان این که نان کامل، مفید و حافظ سلامت انسان‌هاست ابراز امیدواری کرد نهضت ملی نان کامل در سطح ملی فراگیر شود. او با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی پیرامون مضرات نان سفید و منافع نان کامل افزود: رویداد ملی نان کامل با حضور چهره‌های علمی و ملی برگزار شد.

مشارکت کانون استان مرکزی در برگزاری رویداد ملی نهضت احیای نان کامل

تنها غرفه جانبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با اجرای جذاب گروه نمایشی عروسکی "بابا پیری نانوا و عروسک سنگگ" با استقبال عموم مردم مخصوصا کودکان و نوجوانان مواجه شد و اعضای و مربیان  مراکز کانون در غرفه توانستند با ارایه فعالیت های فرهنگی ، هنری و ادبی به کودکان در احیای نان کامل سهم خود در اطلاع رسانی را ادا کنند.

مشارکت کانون استان مرکزی در برگزاری رویداد ملی نهضت احیای نان کامل

در پایان نماینده ولایت فقیه و امام جمعه اراک ، استاندار مرکزی ، معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری ،نماینده ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی ، مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی و دیگر مسئولین و مهمانان از غرفه و فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازدید کردند و در با حضور در میان کودکان و نوجوانان لحظات بیادماندی برای آنها را رقم زدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =