کد خبر: 326274
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱
بازدید 230
نشست بصیرت‌افزایی بسیج کارکنان کانون اردبیل برگزار شد

نشست بصیرت‌افزایی بسیج کارکنان و مربیان اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با حضور مدیرکل کانون و فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید کوه کمری ادارات کل استان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این نشست که به همت پایگاه بسیج شهید نوجوان، مرحمت بالازاده اداره کل کانون، پیش از ظهر روز سه‌شنبه ۱۶ خردادماه ۱۴۰۲، در سالن مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی ۵ کانون اردبیل برگزار شد، ملیحه ملک‌زاده فرد، مدیرکل کانون استان، گفت: بسیج واژه‌ای مقدس است و در آیات قران و احادیث حضرات معصومین (ع) نیز هرجا نیاز به مبارزه با جور و ستم، آبادانی و اصلاح امور باشد، مردم را دعوت به همگرایی و بسیج عمومی کرده‌اند.

نشست بصیرت‌افزایی بسیج کارکنان کانون اردبیل برگزار شد

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که می‌فرمایند «بهترین و بزرگ‌ترین الگو برای بسیجیان مسلمان در همه‌ی عالم، علی بن ابی‌طالب (ع)» است، اظهار داشت: اولین شاخصه‌ی یک فرد بسیجی از منظر مولای متقیان موضوع اخلاق و معرفت دینی است که فرد به‌واسطه‌ی همین شاخصه و با ایمان و اعتقادی قوی، سنت‌های الهی را احیا و با بدعت‌ها مبارزه می‌کند.

مدیرکل کانون استان، با تاکید بر اشارات حضرت امیر (ع) به بحث ولایت در نهج‌البلاغه، تبعیت از رهبری را از شاخه‌های مهم بسیجیان توصیف کرده و خاطرنشان کرد: فرد بسیجی با اعتقاد و باور قلبی و تبعیت از رهبر، رسالت خود را در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های دین مبین  اسلام به سرانجام خواهد رساند و در این راستا مربیان کانون که تربیت نسل آینده‌ساز کشور را به عهده دارد، باید تابع اوامر رهبر معظم انقلاب باشند.

وی کاشتن بذر ایمان در دل کودک را از کارکردهای مهم مراکز تربیتی عنوان کرده و افزود: مربیان فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز کانون، در پرورش فکر و اندیشه و استعداد کودکان و نوجوانان به‌صورت جهادی تلاش می‌کنند و در این مسیر سعی می‌شود با برگزاری نشست‌های بصیرت‌افزایی با حضور مربیان، در آگاهی‌بخشی به کودکان و نوجوانان موثر باشیم.

نادر رحیمی، فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید کوه‌کمری ادارات کل استان نیز در این نشست، آشنایی مربیان کانون به مسایل روز را مهم ارزیابی کرده و گفت: عصر امروز، عصر ارتباطات و اطلاعات است که داده‌ها به‌سرعت به‌روزشانی می‌شود و این امر باعث شده است فاصله نسل‌ها به‌شدت کاهش یابد.

نشست بصیرت‌افزایی بسیج کارکنان کانون اردبیل برگزار شد

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنی‌ها و عداوت‌ها با نظام جمهوری اسلامی از سوی استکبار جهانی با شدت ادامه دارد، گفت: ترور افرادی همچون شهید بهشتی، رجایی و باهنر و تحمیل جنگی هشت‌ساله که کشور را از داشتن افرادی همچون باکری‌ها، چمران و همت محروم کرد،

تلاش‌های دولت‌های غربی در زمین‌گیر کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و امروز با ناتوی فرهنگی درصدد به یغما بردن اصالت خانواده‌های متدین در ایران اسلامی است.

رحیمی تصریح کرد: باید اصول‌دینی و اخلاقی برای فرزندان این مرزوبوم آموزش‌داده‌شده و برای غلبه بر تهاجمات فرهنگی دشمن و مشکلات پیشرو، آگاهی را به جامعه تزریق کرد.

وی در ادامه سخنان خود، درخواست کشور چین برای دریافت ۱۵ هزار پهپاد را نشان از قدرت و توان کشور عنوان کرده و تصریح کرد: علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه و وجود برخی مشکلات، در سایه تکیه بر توان داخلی در عرصه‌های مختلف به موفقیت‌های مثال‌زدنی رسیده‌ایم که این داشته‌ها باید به نسل آینده کشور انتقال یابد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید کوه‌کمری ادارات کل استان با اشاره به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری بر لزوم مشارکت همه‌جانبه در این امر تاکید کرده و عنوان داشت: مشارکت پرشور و حضور آگاهانه مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی، گره‌گشای مشکلات و ضامن عزت و اقتدار کشور است. 

نشست بصیرت‌افزایی بسیج کارکنان کانون اردبیل برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =