زنگ قصه گویی در کانون قزوین نواخته شد

در آیینی استانی به مناسبت ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی هم‌زمان با سراسر کشور زنگ قصه‌گویی در مرکز فرهنگی و هنری مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین نواخته شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در تاریخ 23 خرداد 1402 با هدف پاسداشت جایگاه قصه ایرانی یک ویژه برنامه در مجتمع فرهنگی و هنری کانون استان قزوین برگزار شد.

در این آیین استانی به مناسبت ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی با حضور اعضا و مادران آنها، قصه‌گویان برتر استان و علاقه‌مندان به هنر قصه‌گویی هم‌زمان با سراسر کشور زنگ قصه‌گویی در این مرکز به صدا درآمد.

آیین ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی در کانون قزوین شامل اجرای سه قصه‌گویی  توسط سارینا حاجی عضو نوجوان و لیلا ابراهیمی و مینا عابدی از مربیان  کانون استان قزوین  بود که هر سه از برگزیدگان جشنواره‌های قصه‌گویی کانون هستند.

تلاوت قرآن کریم، اجرای سرود جمهوری اسلامی، معرفی قصه‌گویان برتر کانون استان، نمایش اثر پویانمایی تولید کانون، مسابقه، بازی و سرگرمی، اجرای فعالیت ریتم و گیم و...از بخش‌های متنوع این برنامه بود.  

در عین حال، در مراکز فرهنگی هنری کانون در سراسر کشور از جمله استان قزوین در همان تاریخ و ساعت اعلام شده زنگ قصه‌گویی نواخته ‌شد و مربیان قصه‌گو برای اعضا قصه گفتند.

گفتنی‌ست کانون پرورش فکری بعد از گذشت بیست‌وچهار دوره برگزاری جشنواره قصه‌گویی در سطح ملی و بین‌المللی، موفق به ثبت ملی قصه‌گویی در پاسداری از میراث ناملموس ایران اسلامی شده است.

هم‌‍زمان با کانون قزوین آئین ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی با حضور مفاخر و پیش‌کسوتان عرصه فرهنگ و هنر از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با مشارکت سازمان میراث فرهنگی برگزار شد.

هم‌چنین در پایان این مراسم، نشستی با حضور رابط جشنواره قصه‌گویی و مربیان برگزیده و فعال در حوزه قصه‌گویی برگزار شد.

زنگ قصه گویی در کانون قزوین نواخته شد

زنگ قصه گویی در کانون قزوین نواخته شد

زنگ قصه گویی در کانون قزوین نواخته شد

زنگ قصه گویی در کانون قزوین نواخته شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =