"زنگ قصه گویی" به مناسبت ثبت روز ملی قصه گویی ایرانی

آیین ثبت ملی قصه گویی ایرانی ،همزمان با سراسر کشور با نواختن زنگ قصه گویی صبح روز سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ در مرکز فرهنگی هنری شماره یک استان مرکزی برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی؛ آیین ثبت ملی قصه گویی ایرانی در اراک با حضور احسان منصوری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی و علی گودرزی زاده سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی و رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه های عمومی استان مرکزی و اعضای  انجمن قصه گویی مربیان مراکز کانون استان و همچنین اعضای قصه گو و والدین در مرکز فرهنگی هنری شماره یک اراک برگزار شد.
منصوری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان استان مرکزی با ابراز خرسندی از ثبت ملی قصه‌گویی در تقویم کشور گفت: پس از ۲۴ دوره برگزاری جشنواره قصه‌گویی در سطح ملی و بین‌المللی، کانون، موفق به ثبت ملی قصه‌گویی در شده است.

وی افزود: آئین ثبت ملی قصه‌گویی اقدام بی‌نظیر فرهنگی حاصل سال‌ ها تلاش اعضای کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در عرصه فرهنگ و هنر بوده که پس از برگزاری بیست و چهار جشنواره ملی و بین‌المللی قصه‌گویی در کشور با مشارکت سازمان میراث فرهنگی به نتیجه رسید.

در ادامه این آیین ملی نیز زنگ قصه‌گویی نواخته شد علاوه بر این به واسطه نکوداشت این جشن بزرگ زنگ قصه‌گویی در سایر مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر استان نیز نواخته و مربیان قصه‌گو برای اعضای کانون قصه گفتند.

دراین مراسم به مناسبت ثبت روز ملی قصه گویی ایرانی اعضا مراکز فرهنگی هنری اراک و مربیان قصه گویی و نقالی اجرا کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =