برنامه های  کانون لرستان در دهه امامت و ولایت را اعلام کرد

همزمان با گرامیداشت دهه امامت و ولایت ویژه برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان اجرا خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان لرستان؛ محمد جواد محمدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان در خصوص برنامه های دهه امامت و ولایت گفت: طی برنامه ریزی از سوی شورای فرهنگی استان و مراکز فرهنگی هنری، برنامه های متنوعی برای اجرا در این دهه پیش بینی شده است.
محمدی افزود: فضاسازی مناسب ایام و آذین بندی مراکز و اداره کل و برگزاری ویژه برنامه های مختلف (از قربان تا غدیر) اشاره کرد و عنوان داشت: تقویت باورهای دینی و اعتقادی اعضا و همچنین تبیین و تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف، در دستور کار کارشناسان و مراکز قرار دارد.
وی اضافه کرد: قصه‌گویی از قصص قرآنی، کتیبه‌سازی از القاب امام علی (ع)، مشاعره و شعرخوانی از اشعار ولایی، مصورسازی واقعه‌ی غدیر خم، کارت پستال سازی با موضوع امامت و ولایت، ساخت نشریه دیواری با موضوع امامت و ولایت، معرفی وقایع و ایام، حکمت خوانی(معرفی و خوانش حکمت های نهج البلاغه)، شعر، داستان، دلنوشته‌های ادبی، تجلیل از اعضا و مربیان سید و سیده، نشست ها یا کارگاه‌های آموزشی با حضور صاحب نظران از دیگر برنامه هایی است که می توان به آن اشاره کرد. 

برنامه های  کانون لرستان در دهه امامت و ولایت را اعلام کرد


مدیر کل کانون لرستان عنوان داشت: برگزاری نمایشگاه از دستاوردهای اعضا،  کتاب و محصولات فرهنگی و مربیان با موضوع عید قربان و عید غدیر در مراکز از دیگر برنامه هاست.
وی تصریح کرد: با توجه به مقارن بودن این ایام با هفته‌ی حجاب و عفاف، به ‌منظور تبیین واقعه قربان و غدیر خم و انتقال پیام آن به کودکان و نوجوانان، و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به زبان ساده و قابل‌فهم، فعالیت‌های مختلفی اجرا می شود.
وی اظهار داشت: با همکاری دستگاه های اجرای استان و ستاد نماز جمعه، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان، در نظر دارد موکب فرهنگی هنری شامل نمایشگاه نقاشی و آثار هنری و... را در بلوار شورای خرم آباد جنب مصلی الغدیر، برپا می کند. 
محمدی در پایان گفت: 30 مرکز کانون پرورش فکری شامل 20مرکز ثابت، دو کتابخانه پستی و هشت کتابخانه سیار شهری و روستایی فعالیت های های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی را برای کودکان و نوجوانان شهرها و روستاهای سراسر استان ارائه می دهند.  

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =