کد خبر: 326743
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
بازدید 291
ساعت به وقت کانون لرستان

همزمان با اولین روز تابستان و انقلاب تابستانی، ویژه برنامه ای از سوی انجمن نجوم کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان لرستان؛ همزمان با اولین روز تابستان و انقلاب تابستانی(انقلاب تابستانی اوج ارتفاع خورشید در یکی از نیمکره‌های عرضی (شمالی یا جنوبی) کره زمین و در نتیجه طولانی‌ترین روز سال در آنجاست) ویژه برنامه ای از سوی انجمن نجوم کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان و مرکز کزشماره 2 خرم آباد با حضور اعضای علاقمند و خانواده ها در مرکز علوم ونجوم استان برگزار شد.
در این برنامه اعضای انجمن نجوم ساعت های آفتابی ساخته خود را به نمایش گذاشتند و این واقعه علمی با محوریت دست ساخته هاتشریح شد. 

ساعت به وقت کانون لرستان


براساس این گزارش: در ویژه برنامه علوم و نجوم راضیه گلمرادی  فرد مسؤل انجمن نجوم کانون پرورش فکری استان با استفاده از پخش فیلم و ماکت های نجومی به بررسی انقلاب تابستانی و زمستانی پرداخت و به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داد. 
گفتنی است: کارگاه ساخت ساعت های آفتابی در هفته های گذشته در انجمن نجوم برگزارشده بود که خروجی این کارگاه هاو ساخت ساعت های آفتابی توسط اعضا،  امروز به نمایش درآمد.
همچنین ساعت های ساخته شده توسط راضیه گلمرادی  فرد مسؤل انجمن نجوم کانون پرورش فکری استان با پارامترهای متفاوت از سایر ساعت ها مورد استفاده قرار گرفت و اعضا شیوه استفاده از ساعت های خورشیدی را فرا گرفتند.

 

ساعت به وقت کانون لرستان

ساعت به وقت کانون لرستان

ساعت به وقت کانون لرستان

ساعت به وقت کانون لرستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =