برگزاری رویداد "انقلاب تابستانی" در مراکز فرهنگی هنری استان

در راستای آگاه سازی کودکان ونوجوانان با رویدادهای علمی و نجومی، مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری همزمان با رویداد انقلاب تابستانی ، این رویداد را برای مخاطبان خود تشریح کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان شمالی، همزمان با ۳۱ خراد ماه ۱۴۰۲ و در بلندترین روز سال مراکز فرهنگی هنری استان ویژه برنامه " انقلاب تابستانی " برگزار کردند و ضمن رصد ، این رویداد را برای مخاطبان علاقه‌مند به علم نجوم تشریح و نحوه‌ی ساخت ساعت خورشیدی را به آنان آموزش دادند.

بر همین اساس در مرکز فرهنگی و هنری شماره دو اسفراین  کارگاه نجوم آشنایی با خورشید، تاریخچه و نحوه‌ی کار ساعت آفتابی و همچنین کارگاه کاردستی ساخت ساعت خورشیدی برگزار شد.

کودکان ونوجوانان عضو مرکز فرهنگی و هنری شماره یک اسفراین نیز در یک فعالیت فرآیند محور، درمورد انقلاب تابستانی، بلندترین روز سال و ساخت ساعت‌های آفتابی به تحقیق و پژوهش پرداختند و با حضور در کارگاه ساخت ساعت آفتابی ۱۶ساعت آفتابی ساختند.

معرفی وقایع  و تفسیر  چله ی بزرگ و چله ی کوچک برای اعضا ، کارگاه ساخت ساعت آفتابی، رصد خورشید، قصه‌گویی بلندترین صدا به مناسبت بلندترین روز سال  از برنامه‌های این مرکز فرهنگی و هنری کانون بود.

گفتنی است ۳۱ خرداد ماه مصادف با رویداد انقلاب تابستانی وبلند ترین روز سال است، زمانی که زاویه تابش  خورشید در نیمروز برساعت خورشیدی کاملا عمود است و به همین دلیل این روز را روز ساعت خورشیدی نیز می توان نامید.

جهت مشاهده گزارش تصویری رویداد انقلاب تابستانی اینجا کلیلک کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =