کد خبر: 326803
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
بازدید 135
دست پر کانون فارس در برنامه‌های تابستان

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در نشست خبری، عناوین فعالیت‌های فصل تابستان کانون را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، سعیدرضا کامرانی در نشست خبری که با حضور ۳۱ خبرنگار حوزه فرهنگی در مجتمع فرهنگی هنری کانون در شیراز برگزار شد گفت: برنامه‌های کانون امسال با عنوان «در مسیر قله» و  با شعار  «ایمان، امید و دانایی» برگزار می‌شود.

کامرانی افزود: کانون استان با همراهی ۴۲ مرکز فرهنگی هنری ثابت، ۵ کتابخانه سیار و ۶ کتابخانه پستی در استان فارس میزبان کودکان و نوجوانان علاقه‌مند است.  

او ثبت‌نام برنامه‌های اوقات فراغت تابستان را به دو صورت حضوری و برخط عنوان کرد و گفت: تاکنون بیش از ۶۰۰ کارگاه تخصصی در کانون استان ثبت شده و کودکان ثبت‌نام کردند که در کنار آن کارگاه عمومی نیز پیش‌بینی شده است.

کامرانی به فعالیت‌ها و برنامه‌های اوقات فراغت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در تابستان اشاره و  بیان کرد: در تابستان ۱۴۰۲ به یاری خداوند و با همت مجموعه مربیان و همکاران کانون استان فارس فعالیت‌های مراکز کانون در سه رسته فرهنگی، هنری و ادبی برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: این فعالیت‌ها در قالب کارگاه‌های تخصصی و عمومی به صورت حضوری و برخط ارائه می‌شود. برگزاری جشن‌های شروع فعالیت‌های تابستانی در مراکز کانون با دعوت از اعضا و والدین آنها، برگزاری، کارگاه‌های تخصصی حضوری و برخط با عناوین پرورش تفکر فلسفی (گام به گام تا اندیشه)خوانش متون کهن، مهارت‌های مثبت‌اندیشی، پویانمایی، کاردستی، نقاشی، سفال، شعر و داستان‌نویسی، نمایش‌خلاق، نوشتن‌خلاق، هنرهای تجسمی و … ویژه کودکان و نوجوانان پیش‌بیتی شده است.

به گفته کامرانی، کارگاه‌های عمومی در قالب فعالیت‌های کتاب محوری همچون؛ قصه‌گویی، شعرخوانی، معرفی کتاب، روخوانی کتاب، معرفی وقایع و شخصیت و… خواهد بود.

مدیر کل کانون فارس در ادامه گفت: علاوه بر فعالیت‌های اجرایی در کارگاه‌های تخصصی و عمومی، فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه ترویج فرهنگ قصه‌گویی در راستای برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شامل: تبلیغات و  اطلاع‌رسانی و دعوت از علاقه‌مندان به قصه و قصه‌گویی در گروه‌های سنی مختلف برای شرکت در جشنواره انجام خواهد شد.

کامرانی با اشاره به اینکه کتابخانه سیار کانون پرورش فکری نیز در مناطق دور افتاده و حاشیه و روستایی فعالیت می‌کنند، افزود: در حال حاضر در فارس بین ۴۰تا۵۰ روستا در بخش مرکزی شیراز با جمعیت ۵۰۰ هزار نفر داریم که تنها یک کتابخانه سیار دارند. امیدواریم با رایزنی انجام شده با مسئولان، تعداد کتابخانه سیار افزایش یابد.

در ادامه این نشست مژده دستوری، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در تشریح برنامه‌های تابستانه این نهاد، گفت: در تابستان کارگاه عمومی و  تخصصی در رسته‌های هنری، ادبی، آموزش و پژوهش به صورت فعالیت حضوری برگزار می‌شود که اعضا بعد از ثبت‌نام در سامانه از فعالیت عمومی به صورت رایگان می‌توانند استفاده کنند.

او با اشاره به اینکه فعالیت کانون کتاب محور است، افزود: خوانش متون کهن، پویانمایی، کاردستی، نقاشی، سفالگری و نمایش‌خلاق، هنرهای تجسمی ویژه کودکان و  نوجوانان در کنار کارگاه تخصصی برگزار می‌شود که علاوه بر فعالیت اجرایی فعالیت گسترده‌ی ترویج فرهنگ قصه‌گویی نیز به صورت جشنواره برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، ترویج فرهنگ، هنر و ادب را از جمله فعالیت‌های کانون عنوان کرد و گفت: تاکنون سه کتاب صوتی از کانون منتشر شده و کتاب چهارم نیز در دهه امامت و ولایت رونمایی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =