جشن آغاز فعالیت‌های تابستانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دماوند

جشن آغاز فعالیت‌های تابستانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دماوند با شعار "همه ما درمصرف بهینه آب نقشی داریم" برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ جشن آغاز فعالیت‌های تابستانه کانون در شهرستان دماوند برگزار شد.

این ویژه برنامه با موضوع "همه ما درمصرف بهینه آب نقشی داریم" همراه با جشن شروع تابستان در شهرستان دماوند و با حضور ۱۲۰ نفر از نوجوانان و والدین اجرا شد.

با شروع فعالیت‌ها و کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی تابستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز دماوند با اجرای تئاتر شاد همراه با مفاهیم آموزشی در مورد مصرف بهینه آب، مسابقات شاد بین اعضا و والدین، اهدای جوایز و وسایل کمک آموزشی همراه بود.

در این جشن کودکان و نوجوانان شهرستان دماوند با راهکارهای مصرف بهینه آب آشنا و آموزش‌های لازم جهت مصرف بهینه را فرا گرفتند.

جشن آغاز فعالیت‌های تابستانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دماوند

زهره پازوکی مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دماوند  گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دماوند در تابستان سال جاری فعالیت‌ها و برنامه‌هایی پیرامون محور کتاب و کتابخوانی اجرا می‌کند.

وی افزود: کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دماوند حدود ۱۸ هزار و ۴۰۰ جلد کتاب و حدود ۲۰۰ نفر عضو ثابت دارد؛ البته کتابخانه مذکور پیش از این اعضای ثابت بیشتری داشت، ولی با تغییر سیستم عضوگیری کتابخانه‌ها از تعداد اعضای آن کاهش پیدا کرد.

جشن آغاز فعالیت‌های تابستانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دماوند

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دماوند ادامه داد: از یک سال گذشته تاکنون کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صورت مجازی عضوگیری می‌کرد.

پازوکی بیان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دماوند اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی طی سه ماه تابستانی پیش‌رو را در دستور کار قرار داده است.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دماوند تصریح کرد: برنامه‌های تابستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دماوند شامل برگزاری کارگاه‌های نقاشی و سفال، شهر و قصه، اوریگامی، کولاژ، خوشنویسی، شاهنامه‌خوانی، حافظ‌خوانی، نوشتن خلاق و  نمایش خلاق برای کودکان پیش‌دبستانی تا نوجوانان سنین ۱۶ ساله می‌باشد.

جشن آغاز فعالیت‌های تابستانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دماوند

پازوکی ادامه داد: کارگاه‌های هنری و ادبی تابستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دماوند از هفته دوم تیر ماه آغاز می‌شوند؛ البته کارگاه‌های فرهنگی کانون مذکور از اول تیر ماه فعالیت خود را شروع کرده‌اند

وی گفت: کارگاه‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شامل ۶ مورد فعالیت فرهنگی از جمله قصه‌گویی، شعرخوانی، معرفی کتاب، سرزمین و شخصیت، کارگاه بحث کتاب، کارگاه بحث آزاد، بازی و سرگرمی و کارگاه نقد نمایش، فیلم و انیمیشن هستند، طی ۶ روز هفته برای اقشار سنی مختلف برگزار می‌شوند.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دماوند افزود: دختران در روزهای فرد یعنی یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه و پسران در روزهای زوج یعنی شنبه، دوشنبه و چهارشنبه می‌توانند از کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دماوند استفاده کنند.

جشن آغاز فعالیت‌های تابستانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دماوند

پازوکی بیان کرد: جشن شروع کلاس‌های تابستانی با همکاری سازمان آب و فاضلاب شرق تهران برگزار شد و قرار است که ما امسال مهمان تابستان داشته باشیم؛ بنابراین از یک شاعر و یک نویسنده دعوت کردیم که احتمالا در نیمه دوم مرداد ماه به کتابخانه‌مان می‌آیند.

وی گفت: از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دماوند یک دورهمی یا جشن قصه‌گویی می‌باشد؛ زیرا هر ساله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دماوند و اعضای آن حضور پررنگی در جشنواره قصه‌گویی داشته‌اند.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دماوند ادامه داد: از علاقه‌مندان به قصه‌گویی دعوت می‌کنم که در کارگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دماوند شرکت کنند تا بتوانند خودشان را برای حضور در جشنواره قصه‌گویی آماده کنند.

جشن آغاز فعالیت‌های تابستانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دماوند

پازوکی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دماوند  هرساله یک برنامه تئاتر تابستانی را برای اعضای کتابخانه‌ داخلی کانون برگزار می‌کند و امسال نیز این برنامه با حضور یک گروه تئاتر برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: ما سعی داریم که با برگزاری برنامه مذکور علاوه بر ایجاد یک فضای شاد برای بچه‌ها، مفاهیمی را که مد نظرمان است به صورت غیر مستقیم به بچه‌ها منتقل کنیم.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دماوند عنوان کرد: در روزهای پایانی فصل تابستان سال جاری جشن آخر تابستان را برای شرکت کنندگان در کلاس‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دماوند برگزار خواهیم کرد.

پازوکی بیان کرد: امسال طرح کتابخوانی دارای طی مرحله برگزار می‌شود و هر مرحله امتیازات خاصی دارد که در پایان تابستان با جمع‌بندی امتیازات مشخص می‌شوند؛ سپس همیاران کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان شهرستان دماوند به معرفی و تقدیر می‌شوند.

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دماوند در نوبت صبح‌ها پذیرای کودکان و در نوبت بعد از ظهرها پذیرای نوجوانان است؛ ما سعی کردیم که کارگاه‌های تابستانی نیز به صورت مجزا برای کودکان و نوجوانان برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =