کارگاه ‌آموزشی نه به اعتیاد در کانون مازندران

هم زمان با هفته مبارزه با مواد مخدر، کارگاه‌آموزشی نه به اعتیاد در کانون مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، هم‎زمان با هفته مبارزه با مواد مخدر و به منظور لزوم آشنایی کودکان و نوجوانان و نسل جوان جامعه با آسیب‌های این معضل و  ضرورت فرهنگ سازی برای نسل جوان، مجموعه برنامه‌هایی از سوی برخی از مراکز فرهنگی هنری کانون مازندران و دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط از جمله ستاد مبارزه با مواد مخدر در کانون برگزار شد.

بر همین اساس، در کانون پرورش فکری قائمشهر هم، ویژه برنامه ای با حضور سرهنگ "رقیه متقی " معاون اجتماعی فرمانده‌ای انتظامی قائمشهر در کانون برگزار گردید. در این برنامه مهارت‌های نه گفتن و خودآگاهی و مراقبت از خود در فضای خانه و مدرسه و جامعه و...در قالب پوسترهای آموزشی به اعضا آموزش داده شد.در پایان به ابهامات و سوالات کودکان در رابطه با مخاطرات و روش های مراقبت از خود در جامعه، پاسخ داده شد.

در مرکز فرهنیگ هنری سیمرغ، در هفته مبارزه با مواد مخدر،  مسابقه نقاشی برای کودکان و نوجوانان با شعار ( نه به اعتیاد ) برگزارشده  و به نفرات برتر مسابقه جوایزی اهدا شد.این برنامه با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره بهزیستی شهرستان سیمرغ برگزار شد.

در مرکز نور هم با حضور کارشناس و روانشناس مرکز بهداشت شهرستان  برنامه ای  به صورت کارگاه بحث آزاد اجرا شد و  اعضا با پرسش و پاسخ از خطرات و مضرات مواد مخدر آشنا شدند .

در هفته مبارزه با مواد مخدر اعضای مرکز محمودآباد، در کنار هم با اجرای فعالیت‎های بحث و گفت وگو، نشریه نگاری و ساخت طرح دیواری به مقوله خانمان سوز اعتیاد؛ نه گفتند.

اما در مرکز فرهنگی هنری بنفشه، کارگاه و آثار نقاشی با موضوع اثرات سوء مواد مخدر به معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار گرفت .

در ادامه این گزارش باید اضافه کرد: به مناسبت هفته ملی مبارزه با مواد مخدر با همکاری اداره بهداشت و درمان و بهزیستی شهرستان نکا ویژه برنامه ای در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد. طی این مراسم خانم کاظمی کارشناس اداره بهداشت شهرستان نکا در خصوص مضرات و آسیب های مواد مخدر و همچنین چگونگی به کارگیری توان نه گفتن به موارد آسیب زا با اعضا گفت گو کردند.

در ادامه اعضا با توجه به آموزه های جدید اقدام به نقاشی با موضوع مبارزه با مواد مخدر نموده و در پایان به نقاشی های منتخب جوایزی اهدا شد.

در کانون شماره ۲ ساری نیز، فعالیت های متنوع فرهنگی هنری از جمله فعالیت‌های بحث آزاد و نقاشی انجام  شد.

در ادامه  برنامه‌های هفته مبارزه با موارد مخدر در پلسفید، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر و کارشناس اجتماعی نیروی انتظامی در کانون حضور یافت و با اعضای مرکز در مورد مساله حجاب عامل امنیت دختران و خود مراقبتی و مهارت نه گفتن گفتگو کرد. در ادامه به پرسش های اعضا پاسخ داداه شد

برگزاری نشست روانشناسی به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در کانون پرورش فکری دلگشا

در این نشست که با حضور مسئول درمانگاه خدمات جامع سلامت هچیرود برگزار شد، « راه درزن» کارشناس مربوطه ، به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر به بیان مباحث مربوط به تقویت مهارت نه گفتن، راه های دوری از مواد مخدر و مهارت حل مسئله پرداخت. در ادامه مسابقه نقاشی میان اعضای مرکز برگزار شد و به قید قرعه به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.

عکس های این رویداد را در لینک زیر ببینید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =