کد خبر: 327307
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
بازدید 304
جشن عید غدیر در مرکز ۳۵ کانون استان تهران

برنامه جشن عید غدیر توسط اعضای نوجوان مرکز فرهنگی هنری ۳۵ کانون با خواندن شعر و نقالی با موضوع غدیر و با حضور معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی کانون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری استان تهران؛ جشن عید غدیر با حضور پر شور بیش از ۸۰ نفر از کودکان و نوجوانان در مرکز ۳۵ کانون برگزار شد.

فرهاد فلاح که در این جشن حضور داشت؛ از مربیان کانون پرورش فکری که دلسوزانه شرایط را فراهم می‌کنند تا کودکان و نوجوانان در بالین آنها رشد کنند؛ ابراز خرسندی کرد.

وی اعلام داشت: به مناسبت عید غدیر از تمامی اعضا این مرکز هدیه کتاب به  کودکان و نوجوانانی که در این مراسم حضور داشتند تقدیم می شود.

این جشن با حضور اعضا و اولیای مرکز ۳۵ با هدف آشنایی با واقعه تاریخی غدیر خم و معرفی شخصیت آسمانی مولای موتقیان علی (ع) برگزار شد.

فرهاد فلاح با اشاره به اینکه رشد و بالندگی کودکان و نوجوانان در این عرصه با کمک والدین امکان پذیر است، گفت: اولیا باید به کانون کمک کنند و تلاش آنهاست که مربی های کانون را به اهداف خود در راستای پرورش صحیح کودکان میرساند.

وی تصریح کرد: تا میتوانید برای بچه ها وقت بگذارید، کودکان و نوجوانان را در دل کتاب های بوستان و سعدی و اشعار حافظ پرورش دهید، تا ادب و فرهیختگی و فرزانگی را یاد بگیرند، این نیاز به همراهی پدر و مادر دارد که آنها را در بالین این متون ادبی پرورش دهند.

فرهاد فلاح در ادامه گفت: هدف کانون این است که خانواده ها در کنار فرزندانشان در کانون فعالیت داشته باشند و این یکی از اولویت‌های ما بشمار می‌آید.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، پس از تماشای نقالی “گروه برزین” و قدردانی از آنها دعوت کرد: تا روز جمعه در جشن مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر به منظور هر چه با شکوه تر کردن این مراسم بزرگ، روی استیج تماشاخانه سیار کانون نقالی خود را اجرا کنند.

فروهر معدنی مدیر کل آفرینش های فرهنگی کانون که در این جشن حضور داشت؛ بیان کرد: روز عید غدیر خم برای ما شیعیان بسیار مهم است زیرا امام علی(ع) به امامت رسیدند و پیامبر (ص) ایشان را به امامت برگزیدند، امیدواریم این روز سرآغازی باشد تا ما قدردان پدر و مادرهایمان باشیم.

وی بیان کرد: ما باید به کودکان و نوجوانان آگاهی بخشی و مطالعه را بیشتر بیاموزیم.

در ادامه این جشن لیلا شعبانی کارشناس مسئول فرهنگی کانون استان تهران نیز با کودکان و نوجوانان گفتگو کرد.

 این برنامه که همراه شعرخوانی و نقالی با موضوع فتح خیبر و نقالی گروهی که با موضوع شاهنامه بود، توسط نوجوانان مرکز به اجرا درآمد.

 در پایان این برنامه برای قدردانی و تشکر از گروه نوجوان “برزین” لوح تقدیر و جوایزی توسط فرهاد فلاح و فروهر معدنی تقدیم این گروه شد.

یادآور میشود اعضای شرکت کننده در این نمایش نقالی عبارتند از: غزل جعفری، محمد بخشعلی زاده، سبحان کریم زاده، حامد یگانه،امیرحسین سلامت، مهدی ممی زاده، حامد یگانه مرام،امیرحسین مرادی، شیرین راد و با مربی گری فاطمه روحی رحیم کارشناس مسئول فرهنگی مرکز 35 که این نقالی را به نمایش گذاشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =