امضای تفاهم نامه کانون پرورش فکری با فرماندهی نیروی انتظامی استان

فرهاد آقا بیگی از امضای تفاهم نامه در حوزه فرهنگی کودک و نوجوان با فرماندهی نیروی انتظامی استان خبر داد.

فرهاد آقا بیگی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دیدار با سردار مطهری زاده فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک دستگاه حکومتی با محوریت کتاب و اوقات فراغت است گفت : ما در کانون با اجرای ۶۰ فعالیت کودکان و نوجوانان را به سمت مطالعه کتاب هدایت و علاقه مند می کند. 

آقا بیگی با اشاره به برنامه سه ساله کانون در حوزه فعالیت های فرهنگی در استان افزود : کانون پرورش فکری استان در سالهای اخیر با تولید دو تئاتر " سمندر و شهر کاغذی" و "کوکو در سرزمین سلامت" با موضوعات فرهنگی و پیشگیری باعث ایجاد جریان فرهنگی در استان شده است.

او با بیان اینکه امسال هفته ملی کودک مصادف با هفته نیروی انتظامی خواهد شد گفت : کانون پرورش فکری با رویکرد پرورش نسل آینده برای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه تلاش می کند.

او بیان کرد : از دیگر فعالیت های فرهنگی کانون میتوان به طرح " حال خوش زندگی " در حوزه نوجوانان اشاره کرد . 

اقا بیگی گفت : این طرح یک طرح روانشناسی مثبت می باشد که در کارگروه اجتماعی استانداری مصوب شده است و براساس آن با فعالیت های خلاقانه در حوزه کارگاه های جذاب ، نوجوانان را برای ورود به اجتماع و حل چالش های این دوران وقدرت نه گفتن و مسئولیت پذیری کمک می کند.

اقا بیگی ابراز امیدواری کرد ؛ کانون پرورش فکری به عنوان یک عضو کوچک فرهنگی در استان با اجرای طرح "حال خوش زندگی" برای نوجوانان با هدف تربیت نوجوانانی مسئولیت پذیر و آگاه ، می تواند در آینده به نیروی انتظامی کمک کرده و باعث کاهش هزینه هاو برداشتن باری از دوش این نهاد شود.

او همچنین به اجرای تئاتر سیار در سطح استان در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: همزمان با عید غدیر خم تریلی سیار کانون پرورش فکری در شهر های بجنورد،اسفراین،بام،آشخانه ،پیش قلعه،سنخواست ، روستای کلاته میرزا رحیمو قاضی لحظات شاد و به یاد ماندنی را برای کودکان و نوجوانان این مناطق رقم زد.

سردار مطهری زاده فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جامعه آماری خوبی را می تواند مدیریت کند گفت : ما همه توان خود را برای کمک به کانون در پرورش حوزه کودک و نوجوان به کار می گیریم.

سردار مطهری زاده با اشاره به اهمیت جایگاه کانون پرورش فکری افزود: کودکان امروز جوانان فردا هستند و در آینده نقش آفرین خواهند بود و هر چه افکار و تفکرات مثبت و خوبی داشته باشند نفعش برای جامعه خواهد بود .

او با بیان اینکه یادگیری و دانشی که در کودکی فرا گرفته می شود تا بزرگسالی در ذهن خواهد ماند گفت: چه خوب است تا در این سن کودکان ونوجوانان با آموزش و آگاه سازی ، در مسیر درست هدایت شوند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به تجربیاتی که در مصاحبه با بزهکاران و کلاهبرداران در طی سالها داشته است افزود: رویدادهای زیادی وجود دارد که می تواند باعث آسیب های دوران کودکی در بزرگسالان شود.

به گفته سردار مطهری زاده؛این کانون پرورش فکری است که با برنامه ریزی ،مدیریت و آینده نگری کودکان و نوجوانان را برای داشتن جامعه ای سالم و آگاه آماده می کند.

او گفت: اگر این بستر در جامعه شکل بگیرد یقینا می تواند بخش اعظمی از مشکلات و چالش های جامعه امروزی را برطرف کند.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: نیروی انتظامی آمادگی دارد تا با ایجاد بستری مناسب شرایطی را فراهم نماید تا کودکان و نوجوانان از پلیس راهنمایی رانندگی،بخش گذرنامه،پلیس بعلاوه ده و پلیس فتا بازدید کنند .

در انتهای این مراسم تفاهم نامه همکاری بین کانون پرورش فکری استان و فرماندهی انتظامی استان با ۶ ماده منعقد گردید.

برای مشاهده گزارش تصویری امضای تفاهم نامه کانون پرورش فکری با فرماندهی نیروی انتظامی استان  اینجا کلیک کنید .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =