دومین مهرواره از اندیشه تا قلم با حضور استاندار استان کردستان در سنندج برگزار شد

همزمان با روز ادبیات کودک و نوجوان دومین مهرواره از اندیشه تا قلم با حضور حضور دکتر زارعی کوشا استاندار کردستان، سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، شهردار سنندج، معاون فرهنگی شهرداری سنندج، معاون پرورشی آموزش و پرورش استان، معاون فرهنگی ارشاد اسلامی استان، شاعران و نویسندگان بومی استان و دیگر مسئولان فرهنگی استان در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سنندج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، مدیر کل کانون استان کردستان ضمن خیر مقدم به مهمانان شرکت کننده در برنامه های روز ملی ادبیات کودک و نوجوان گفت: مهرواره ی از اندیشه تا قلم در جهت نهادینه سازی ادبیات برای کودکان و نوجوانان در بازده زمانی روز قلم تا روز ادبیات کودک و نوجوان به طور همزمان در مراکز فرهنگی هنری استان پیش بینی و اجرا شد.

حمیدرضا گوهری افزود:  معرفی این دو مناسبت در قالب برگزاری برنامه های ویژه با دعوت از شاعران و نویسندگان برجسته ی کشوری، بومی و محلی و معرفی چهره های برتر ادبیات کودک و نوجوان از جمله مهدی آذریزدی و قرائت آثار اعضا و نقد و بررسی کتاب بوده است.

وی خاطر نشان ساخت: این برنامه ها همچنین در راستای تجلیل و تکریم از چهره های برجسته ی فرهنگی و هنری و به منظور ارتقای آگاهی کودکان ونوجوانان با محوریت قرار دادن ادبیات معاصر و کهن برگزار شده است.

گوهری همچنین با اشاره به حضور نویسندگان و شاعران بومی استان در جمع کودکان و نوجوانان گفت : شاعران ونویسندگان گنجینه هایی هستند که می توانند از وجودشان بهره بگیرید و با مطالعه ی کتاب هایشان بر دانش خود بیافزایید.

وی همچنین با معرفی سه عنوان کتاب از سه نویسنده ی بومی استان و معرفی سیمین چایچی ، کلثوم عثمان پور و گلاله صادقی به عنوان نویسندگان بومی استان به مخاطبین افزود : نویسندگان و شاعران بومی استان را بشناسید و با آن ها آشنا شوید .

وی همچنین هدف از برگزاری این نشست را دانش افزایی اعضا در زمینه ی نقش ادبیات با رویکرد ترویج کتابخوانی تقویت مهارت و سواد خواندن ، معرفی چهره های برتر ادبیات به کودکان و نوجوانان و پرداخت به مباحث تخصصی در حوزه ی ادبیات کودک و نوجوان و ترویج فرهنگ مطالعه ، تشویق کودکان ونوجوانان به مطالعه با ارائه ی الگوهای مناسب در این زمینه نام برد.

مدیر کل کانون استان کردستان در پایان گفت : کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با ایجاد ارتباط پویا و فعال با اهالی ادب و هنر، ضمن معرفی آثارشان به اعضا، با برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب، جشن های امضا و نشست های تخصصی در تلاش است که دوستی مستمری بین کودکان ونوجوانان با کتاب برقرار کند که در گسترش فرهنگ مطالعه ی کتاب و کتابخوانی نقش مؤثری خواهد داشت.

پخش کلیپ در جهت معرفی مهدی آذر یزدی ، علاوه بر معرفی شاعران و نویسندگان بومی و محلی استان ، شاهنامه خوانی ، موسیقی محلی ، قصه گویی که همگی توسط اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری سنندج اجرا گردید، از دیگربخش های این ویژه برنامه بود.

همچنین در این روز  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان میزبان کاروان " در مسیر دانایی بر بال کتاب" بود.

لازم به ذکر است زنده‌یاد مهدی آذریزدی، 18 تیرماه سال 88 در سن 88 سالگی در تهران دارفانی را وداع گفت و در حسینیه‌ خرمشاه یزد در نزدیکی محل زندگی‌اش به خاک سپرده شد. «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب»، «قصه‌های تازه از کتاب‌های کهن»، «گربه‌ ناقلا»، «گربه‌ تنبل»، «مثنوی» (برای بچه‌ها)، «مجموعه‌ قصه‌های ساده» و تصحیح «مثنوی» مولوی (برای بزرگسالان) و... از جمله آثار این نویسنده کودک و نوجوان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =