کد خبر: 327518
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
بازدید 210
روز ادبیات کودک و نوجوان در مراکز کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

به مناسبت گرامیداشت روز ملی ادبیات کودکان و نوجوانان در ۱۸ تیرماه سال ۱۴۰۲، فعالیت‌های مختلف فرهنگی و ادبی با حضور اعضا در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، ۱۸ تیر سالروز درگذشت مهدی آذریزدی نویسنده کتاب‌های «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» به عنوان روز ملی ادبیات کودک و نوجوان نامگذاری شده است و مراکز کانون استان اردبیل نیز همزمان با این روز با اجرای برنامه های مختلف یاد ونام این نویسنده بزرگ را گرامی داشتند.

روز ادبیات کودک و نوجوان در مراکز کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی یک کانون پارس‌آباد

همزمان با ۱۸ تیر روز ادبیات کودک و نوجوان، یاد و خاطره مهدی آذر یزدی نویسنده بزرگ داستان‌های کودک و نوجوان در ایران گرامی داشته شد.

در این برنامه علی برادران مربی مسوول مرکز ضمن گرامیداشت این روز ، با پخش کلیپی از زندگی‌نامه مهدی آذر یزدی ، شخصیت این نویسنده فقید و خالق مجموعه کتاب‌های قصه های خوب برای بچه های خوب را برای حاضران معرفی کرده و در ادامه داستانی از این نویسنده را برای اعضا قصه‌گویی کرد.

هم چنین در کارگاه ادبی به همین مناسبت برنامه‌ای با عنوان «با من بخوان» در محوطه مرکز برگزار شد که در این فعالیت اعضا به خوانش کتاب‌های پرنده سخنگو و بابا یار پرداختند.

روز ادبیات کودک و نوجوان در مراکز کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی دو کانون پارس‌آباد

ویژه‌برنامه عصر آذر روز یکشنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۲ هم‌زمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و بزرگداشت استاد مهدی آذر یزدی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز شماره‌ی دو کانون پارس‌آباد برگزار شد.

در این ویژه‌برنامه شهلا شمس مربی آفرینش‌های ادبی مرکز ابتدا این مناسبت را به کودکان و نوجوان حاضر در مرکز تبریک گفته و به معرفی شخصیت زنده‌یاد مهدی آذر یزدی پرداخت.

این مربی ادبی در ادامه به معرفی چند عنوان کتاب از مرحوم آذر یزدی پرداخته و در مورد ویژگی‌های آثار وی با حاضران به گفتگو نشست.

شایان‌ذکر است، قصه‌گویی و شعرخوانی از دیگر برنامه‌ها در گرامیداشت این روز بود.

روز ادبیات کودک و نوجوان در مراکز کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

مرکز فرهنگی هنری کانون نمین

در بزرگداشت روز ادبیات کودک و نوجوان، مربی و اعضای ادبی مرکز نمین، در نشست مجازی چگونگی بازنویسی و بازآفرینی متون کهن شرکت کردند.

در روز یکشنبه ۱۸ تیرماه سال ۱۴۰۲، به مناسبت بزرگداشت مهدی آذر یزدی و گرامیداشت روز ادبیات کودک و نوجوان، مربی آفرینش‌های ادبی کانون نمین، برای آشنایی اعضا باشخصیت استاد مهدی آذر یزدی، به معرفی گوشه‌هایی از زندگی‌نامه و آثار ایشان پرداخت.

وی پس از معرفی سری کتاب‌های قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب، همراه با اعضا یکی از قصه‌ها را انتخاب کرده و با روخوانی آن، در مورد ویژگی‌های روایی داستان در این کتاب‌ها بحث و گفت‌وگو کردند.

 معرفی وقایع و ایام، شعرخوانی و معرفی کتاب‌های بابا یار و مرد جوان و خیاط حیله‌گر و قصه‌گویی این کتاب و شرکت اعضا در نشست مجازی «چگونگی بازنویسی و بازآفرینی متون کهن»، از برنامه‌هایی بود که در این روز برای اعضای کودک و نوجوان مرکز برگزار شد.

روز ادبیات کودک و نوجوان در مراکز کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

مرکز فرهنگی هنری کانون دولت آباد

هم زمان با ١٨ تیرماه روز ادبیات کودکان و نوجوان ویژه برنامه بزرگداشت زنده یاد مهدی آذر یزدی در مرکز دولت آباد برگزار شد.

این ویژه‌برنامه‌ با هدف آشنایی کودکان ونوجوانان با مفاخر ادبی و در راستای پاس‌داشت میراث گرانقدر زبان و ادبیات پارسی با حضور مربیان و اعضای مرکز دولت آباد اجرا شد.

در ابتدای برنامه مربیان امور فرهنگی مرکز ضمن گرامیداشت این مناسبت به معرفی شخصیت و زندگی‌نامه مهدی آذریزدی نویسنده فقید کودک و نوجوان پرداخته و با بیان اینکه کتاب خوانی از  خصویات بارز رفتاری این نویسنده در دوره نوجوانی بود،  از یک عمر تلاش ایشان برای نوشتن کتاب برای کودکان گفتند.

در ادامه مربیان مرکز ویژگی‌های یک اثر ادبی مطلوب و جذاب برای مخاطبان کودک و نوجوان را شرح دادند.

خوانش و نقد و بررسی کتاب داستان مرد جوان و خیاط حیله گر، مروری بر زندگینامه مهدی آذر یزدی در قالب فیلم، معرفی مجموعه کتاب‌های قصه های خوب برای بچه های خوب و روخوانی یک داستان از این مجموعه، از فعالیت‌های اجرا شده در این مراسم بود.

روز ادبیات کودک و نوجوان در مراکز کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی یک کانون کوثر

به مناسبت گرامیداشت روز ادبیات کودک و نوجوان برنامه‌های فرهنگی و ادبی با حضور اعضا در مرکز یک کوثر برگزار شد.

در این مناسبت با گردآوری چند عنوان کتاب از منابع موجود در مرکز و همچنین کتابخانه‌ی عمومی شهر، نمایشگاهی از آثار مهدی آذریزدی ، نویسنده کودک و نوجوان و مولف کتاب های مجموعه «قصه های خوب  برای بچه های خوب» در مرکز برگزار شد تا اعضا با آثار این نویسنده بزرگ آشنا شوند.

در ادامه مربی با استفاده از کتاب «آذر یاد» نوشته‌ی اسدالله شکرانه شخصیت این نویسنده کودک و نوجوان را معرفی کرده و کلیپی هم از زندگینامه ایشان را برای حاضران پخش کرد.

گفتنی است، هدیه نقی پور عضو نوجوان مرکز قصه «مرغ زیرک» از جلد سوم کتاب «قصه های خوب برای بچه های خوب» که برگرفته از قصه های سندباد نامه و قابوسنامه هست را برای اعضا قصه گویی کرد.

روز ادبیات کودک و نوجوان در مراکز کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

مرکز فرهنگی هنری کانون بیله‌سوار

به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره‌ی مهدی آذریزدی که به نام روز ملی ادبیات کودک و نوجوان نامگذاری شده است، با دعوت از اعضای ادبی و اجرای برنامه‌ی «با من بخوان»، چهار کتاب بازنویسی و بازآفرینی شده به اعضا معرفی شد که از این میان ، کتاب داستان مرد جوان و خیاط حیله گر توسط اعضا روخوانی شد.

پس از خوانش این کتاب، اعضا به طرح سوالات خود زمینه چگونگی بازنویسی داستان پرداختند که پاسخ لازم از سوی مربی آفرینش‌های ادبی مرکز ارایه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =