کد خبر: 327522
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
بازدید 191
برگزاری ویژه‌برنامه «قصه‌های خوب برای فرداهای خوب»

ویژه‌برنامه «روز ملی ادبیات کودک و نوجوان» با عنوان «قصه‌های خوب برای فرداهای خوب» در کتابخانه دکتر حسابی واقع در محله فلاح و با حضور اعضای مراکز 12 و 25 کانون استان تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران ویژه برنامه‌ی روز ملی ادبیات کودک و نوجوان به مناسبت بزرگداشت مهدی آذر یزدی ، روز یکشنبه ۱۸ تیر ماه از ساعت ۱۰/۳۰ الی ۱۲ برگزار شد.   با حضور 60 نفر از کودکان و نوجوانان منطقه 17 در کتابخانه دکتر حسابی برگزار شد. در این مراسم که با مشارکت مرکز 12 و 25 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد اعضا با شخصیت آذریزدی و اهمیت آثارش آشنا شدند.

هجدهم تیر سالروز درگذشت مهدی آذریزدی، اولین نویسنده کودکان و نوجوانان و خالق قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب است و به همین مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان نام گرفته است.

میهمان برنامه مهرناز قربانعلی شاعر ونویسنده، کارشناس مسئول هنری کانون استان تهران با تشریح نقش آذر یزدی در رسمیت بخشیدن به ادبیات کودک و نوجوان پس ازآموزش تصویری بازنویسی و بازآفرینی و تفاوت آن، با خواندن شعری از مولانا از شرکت‌کنندگان خواست تا آن را بازنویسی کنند.

مهدی کلانتری مدیر کتابخانه دکتر حسابی ضمن اظهار خوشنودی از تعامل سازنده‌ی مراکز فرهنگی منطقه 17، پس از مطالعه آثار و داوری آن به متون برگزیده جوایز فرهنگی اهدا کرد. قصه‌گویی توسط اعضا، اجرای مسابقات قصه محور برای کودکان، نوجوانان و مادران از دیگر برنامه‌های این ویژه برنامه بود.

 لیلا مکانی مسئول مرکز 12کانون ، تکتم نجفی معاون آفرینش و اجرا ، نسرین طلعت معاون برنامه‌ریزی ، رضا شاعری مدیر روابط عمومی منطقه 17 همراهان این مراسم بودند.

در انتهای برنامه از کتابخوانان منتخب و برگزیدگان مسابقات تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =