نقش آلاینده‌های محیطی در ایجاد خطر برای سلامتی تبیین شد

با برگزاری کارگاه زیست‌شناسی در مرکز شماره‌ی یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان کوثر، نقش آلاینده‌های محیطی در ایجاد خطر برای سلامتی، برای اعضای این مرکز تبیین شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این کارگاه که روز سه‌شنبه بیستم تیرماه 1402 در پارک فدک شهر کوثر برپا شد، نقش آلاینده‌های زیست محیطی در ایجاد خطرات جبران ناپذیر برای سلامتی موجودات زنده بررسی شد.

بر اساس این گزارش، در بخش اول این کارگاه، اعضا در دو گروه 6 نفره با  گردش در محیط پارک، مواردی از مشاهدات خود از آلودگی‌ها و زباله‌های رها شده در این محیط را یادداشت و با ثبت تصاویر، گزارش خود را مستند کردند که در پایان، نماینده هر گروه با تاکید بر نقش انسان‌ها در تخریب طبیعت پارک و ایجاد آلودگی، به ارایه گزارش پرداخت.

در بخش دوم کارگاه نیز مربی مرکز در خصوص اثرات گلخانه‌ای، مطالبی ارایه کرده و پس از آن عوامل تشدید این اثر و راه کارهای کاهش آن موضوع گفت‌وگوی اعضا قرار گرفت.

نقش آلاینده‌های محیطی در ایجاد خطر برای سلامتی تبیین شد

 گفته می‌شود در پایان این کارگاه، اعضا گسترش فضای سبز و مراقبت از درختان و جنگل‌ها، استفاده از کیسه‌های تجدید پذیر به جای کیسه‌های پلاستیکی، تفکیک‌ زباله‌های بازیافتی، استفاده به اندازه از مواد غذایی برای کاهش پسماند غذایی و استفاده از کیسه‌های زباله برای عدم رهاسازی زباله در طبیعت را از راه کارهای حفاظت از محیط زیست عنوان کرده و تصمیم گرفتند با رعایت موارد مراقبتی، الگوی مناسبی برای دوستان خود در سالم سازی محیط زیست باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =