حضور مدیر کل کانون استان کردستان در نشست شورای هماهنگی حوزه های چهارگانه تعلیم و تربیت استان

با حضور مدیران کل آموزش و پرورش، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان، نشست شورای هماهنگی حوزه های چهارگانه آموزش و پرورش کردستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، هاشم ناظمی جلال؛ مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این نشست ضمن تقدیر از همکاری و هماهنگی دستگاه‌های همکار گفت: بستر سازی برای ایجاد تعامل سازنده و گفتمان مشترک بین حوزه های چهارگانه آموزش و پرورش، نوید بخش افقی روشن برای تعالی و شکوفایی نظام تعلیم و تربیت است.

وی در ادامه سخنانش عنوان کرد: خوشبختانه حوزه های چهارگانه آموزش و پرورش هم‌پوشانی کاملی از کلیه فعالیت های نظم تعلیم و تربیت دارند و تمام تلاش بر این خواهد بود که این گفتمان های مشترک زمینه رفع چالش های پیش رو را تسریع بخشد.

مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت دارای گستردگی بالایی است خاطر نشان کرد: اقدامات مشترک حوزه های چهار گانه باید در قامت این گستردگی باشد و بتواند برای بخش های مختلف راهبردهای متنوعی داشته باشد تا زمینه ارتقاء کمی و کیفی ابعاد مختلف را فراهم آورد.

حمیدرضا گوهری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هم در این نشست عنوان کرد: مجموعه کانون پرورش فکری تمام تلاش خود را به‌کار خواهد بست تا در حوزه ماموریت تعیین شده با هماهنگی لازم با سه حوزه دیگر زمینه رشد و تعالی دانش آموزان استان را فراهم آورد.

گوهری در ادامه سخنانش عنوان کرد: امروز خوشبختانه حرکت کانون پرورش فکری رو به جلوست تا بیش از گذشته بتواند با به‌کارگیری راهبردهای مناسب، چالش هایی که پیش روی پیشرفت است، کاهش دهد.

وی همچنین گفت: از این پس با حضور حوزه های چهارگانه در نشست های عالی آموزش و پرورش در سطح استان بتوانیم هم زمینه معرفی چهار حوزه را فراهم نماییم و هم اینکه از نظرات و پیشنهادهای آنان برای بخش های مختلف بهره بگیریم.

گوهری افزود: در نظر داریم با همکاری اداره کل نوسازی یک مکان فرهنگی را در دامنه کوه آبیدر و هم یک سینما کودک را احداث نماییم تا هم مجموعه حوزه های چهارگانه و هم دانش آموزان نیز بتوانند از آن استفاده نمایند.

مدیرکل کانون در پایان سخنانش از اجرای طرح کانون مدرسه، بهره گیری هر چه بیشتر از شبکه دانش آموزی شاد، برگزاری یک جشنواره کتابخوانی و تقدیر از نویسندگان شاخص کشوری و استانی و هم چنین برگزاری جشنواره قصه گویی خبر داد که انتظار می رود سایر حوزه ها برای اجرای با کیفیت این برنامه ها همکاری لازم را داشته باشند.

سید شهاب ارکیان مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان کردستان نیز در این نشست ضمن محکومیت عمل مذبوحانه اهانت به قرآن کریم اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان ان شاءالله بیش از سابق تمام تلاش خود را خواهد کرد که انجام اقدامات مشترک و نتیجه بخش را سرلوحه کار خود قرار دهد.

وی در ادامه سخنانش عنوان کرد: در برنامه های آتی ما تمام ظرفیت های در اختیار خود را برای اهداف مشترک چهار حوزه به‌کار خواهیم گرفت تا زمینه تحقق اهداف معین شده فراهم گردد.

ابراهیم مرادی؛ مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هم خاطر نشان کرد: امیدوارم این رویه ایجاد گفتمان مشترک که بسیار سازنده است بتواند زمینه تعالی را در بخش های مختلف نظام تعلیم و تربیت فراهم آورد.

وی افزود: ما هم در نوسازی مدارس و در حوزه تخصصی خود که احداث فضای آموزشی و تجهیز مدارس است، تمام توان خود را به‌کار خواهیم گرفت تا در روند فعالیت های نظام تعلیم و تربیت خللی پیش نیاید.

وی در ادامه سخنانش عنوان کرد: این انتظار می رود که حوزه های چهارگانه همراه و همگام یکدیگر باشند تا مشکلات پیش رو سریع‌تر حل گردد و نتیجه آن بصورت ملموس در نظام تعلیم و تربیت قابل مشاهده باشد.

مرادی در پایان سخنانش خواستار پیگیری مشترک و مستمر برخی از موارد نظیر جذب اعتبارات شد و اظهار داشت: اگر این مهم محقق گردد می تواند نتایج بسیار مثبتی در چهار حوزه داشته باشد.

گفتنی است این نشست به صورت ماهانه و در راستای قرابت هرچه بیشتر این چهار حوزه در راستای عملیات مشترک است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =