«آواز ققنوس» با هدف بازآفرینی متون کهن ادبی برگزار می شود

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: «آواز ققنوس» جشنواره ای با هدف بازنویسی و بازآفرینی از متون کهن ادبی بوده که فراخوان آن در سراسر کشور منتشر و اعلام شده است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، معصومه ابراهیمی هژیر در خصوص سومین جشنواره «آواز ققنوس» اظهار کرد: به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان در ۱۸ تیرماه فراخوان این جشنواره در سراسر کشور منتشر و اعلام شده است.

وی افزود: «آواز ققنوس» جشنواره ای با هدف بازنویسی و بازآفرینی از متون کهن ادبی بوده که البته امروز در ادبیات کودک و نوجوان مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

مدیر کانون با بیان اینکه جشنواره‌ امسال اهمیت ویژه ای دارد، گفت: اهمیت این جشنواره توجه به عناصر هویت ساز بوده که بسیار مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

وی ادامه داد: باید با پرداختن ویژه به بازنویسی و بازآفرینی افسانه های بومی و مناطق مختلف به عناصر هویت ساز در فرهنگ و ادبیات فارسی دقت شود. 

ابراهیمی بیان کرد: از فعالان عرصه ادبیات کودک و نوجوان می خواهیم که با جدیت به این جشنواره برای حفظ فرهنگ غنی و ادبیات ایران نگاه کرده و در آن شرکت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =