کد خبر: 327926
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹
برگزاری نمایشگاه عکاسی «طبیعت» در سبزوار

نمایشگاه عکاسی اعضای مراکز کانون در نگارخانه مولانا شیخ محمد سبزواری شهرستان سبزوار در معرض دید عموم مردم قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی نمایشگاه عکس سبزوار با عنوان «طبیعت» با حضور فروهر معدنی مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی کشور، ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون استان، محمدعلی یاوری معاون سیاسی فرماندار، رضا شجاع رئیس اداره ارشاد سبزوار، معصومه فلاحی رئیس اداره کتابخانه‌ها، مسئولین ادارات شهرستان، جمعی از اعضا و والدین مراکز کانون در سبزوار افتتاح شد.

در آئین افتتاحیه نمایشگاه فروهر معدنی مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی کشور که به صورت مجازی در این نمایشگاه حضور یافت گفت: هنر عکاسی یکی از فعالیت‌های کاربردی و مهم در مراکز کانون است که به واسطه خلاقیت و هنر مربیان توانمند ما برپایی چنین نمایشگاه‌هایی در شهرستان‌های مختلف باعث مباهات و افتخار است. امیدواریم در آینده شاهد برگزاری رویدادهایی مزین به نام مفاخر و مشاهیر سبزوار با هدف شناخت بیشتر این بزرگان و هنرنمایی فرزندانمان در شهر سبزوار باشیم.

معدنی با اشاره به سفر دو روزه خود از مراکز استان خراسان رضوی گفت: خلاقیت و پویایی در مراکز استان خراسان مشهود است و در این دو روز شاهد تلاش و تکاپوی مربیان مراکز برای مغتنم شمردن فرصت تابستان کودکان و نوجوانان بودم که باعث خرسندی و مسرت است.

برگزاری نمایشگاه عکاسی «طبیعت امروز» در سبزوار

ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون استان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد در شهر سبزوار گفت: سبزوار شهر دلیران و افراد هویت‌ساز است. افرادی که حضورشان در این شهر پرچم آن را همچنان بر فراز آسمان افتخارات ایران برافراشته نگاه داشته است.

مدیر کل استان با اشاره به محوریت کتاب در فعالیت‌های کانون گفت: کتاب در کانون دوست خوب بچه‌هاست که در تمام فعالیت‌ها حرف اول را می‌زند همچنین یکی از هنرهای بسیار ارزنده که نیاز مخاطب امروز است استفاده از ابزارهای جدیدی مانند دوربین عکاسی و تلفن‌های هوشمند همراه است. این دو بال پرواز با همراهی مربیان منشا فعالیت‌های گسترده‌ای در کتابخانه‌ها می‌شود که در طول زمان منجر به تولید هنری می‌شود که اثری ماندگار خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به ظرفیت هویت‌سازی شهر سبزوار پیشنهاد می‌شود رویدادهایی بر مبنای هویت شهرستان تهیه شود و این حرکت تبدیل به الگوی هویت‌سازی ویژه کودک و نوجوان در سایر شهرها و استان‌های کشور شود.

محمدعلی یاوری معاون سیاسی فرماندار سبزوار ضمن ابراز خرسندی از برپایی چنین رویدادی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند سبزوار و نیشابور راویان تمدن اسلامی هستند و ما در عکس‌های نمایشگاه این روایتگری را مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: کانون پرورش فکری در همه شهرها مخاطب کودک و نوجوان را به نحوی تربیت می‌کند که این روحیه روایت‌گری را داشته باشد و عکاسی یکی از این فعالیت‌هاست و به فرزندان کانون که در جای جای ایران در حال آموختن هستند می‌بالیم.

در این نمایشگاه ۶۴ اثر برگزیده اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در مهرواره‌ها به نمایش گذاشته شده است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =