کد خبر: 327929
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
بازدید 7347
چهارمین انجمن نویسندگان نوجوان کانون استان همدان برگزار شد

چهارمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان استان، با حضور کارشناس، مربی ادبی و اعضای ادبی با معرفی ویژگی‌ها و ساختارهای داستان‌های خیالی برگزار شد.

‏ به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، چهارمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان استان، با حضور کارشناس، مربی ادبی و اعضای ادبی برگزار شد.

 معصومه کریمی با ابراز خرسندی از برگزاری نشست‌های ادبی با حضور نوجوانان اظهار کرد: موضوع نشست این انجمن معرفی ویژگی‌ها و ساختارهای داستان‌های خیالی است.

 این نویسنده کودک و نوجوان ادامه داد: لازم است کاری کنیم کودکان و نوجوانان از داشته‌های ذهنی، خیالی، مادی و عاطفی اطراف خود بیشتر لذت ببرند.

 ‏وی گام اول داستان نویسی را شناخت تخیل کودکان برشمرد و افزود: هر کودک در هر سنی ویژگی‌های خیال‌پردازانه خاص خود را دارد.

این کارشناس ادبی تصریح کرد: تخیل‌های هنرمندانه در داستان  فارسی، از راه زبان  و فکر نوشتاری ماندگار شده و تخیل‌ها و آثار آن از راه حافظه هنرمندان برجای مانده است.

وی با بیان اینکه آنچه نامیده شده است، حافظه عمده‌ترین نقش را در نگهداری و استمرار دنیای خیال داشته است، گفت: ما دایره واژگانمان را باید گسترده کنیم  تا بتوانیم زبان نوشتاری را به زبان امروز نزدیک کنیم.

کریمی علت انتخاب  داستان «وقت ملاقات تمام شد» را نیاز نوجوانان امروز به توجه به مفاهیم انسانی بخصوص توجه خاص به سالمندان دانست که نویسنده در این داستان کوتاه توانسته بود با طرح موضوع تنهایی و مرگ در آسایشگاه به آن بپردازد.

در پایان اعضای نوجوان به ارائه نقد و بحث و گفت‌وگو در مورد این داستان پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =