وبینار تربیت در جامعه مهدوی در کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد

در نخستین روز محرم، وبینار تربیت در جامعه مهدوی در کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، با حضورحجت الاسلام محمد رضا نصوری، معاون آموزش و پژوهش بنیاد مهدویت کشور، این کارگاه به صورت حضوری ویژه کارکنان این اداره کل و به صورت وبینار برای مسئولان مراکز فرهنگی هنری استان برگزار شد.

وبینار تربیت در جامعه مهدوی در کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد

حجت الاسلام نصوری در این نشست با تسلیت ایام محرم؛ در شروع بحث از عبودیت و بندگی به عنوان یکی از انتظارات خداوند از انسان یاد کرد و اطاعت از رسول خدا و ائمه معصومین را موجب سعادت بشر در زندگی عنوان داشت.

وی با تاکید بر مهندسی رفتار انسان مبتنی بر سه اصل: ایمان، تقوا و عمل صالح  که بر اساس  سیره پیامبر و ائمه معصومین(س) است به عنوان یک روش تربیتی موثر در زندگی یاد کرد و به تشریح آن پرداخت.

رییس بنیاد مهدویت استان مازندران، مساله مهم بحث خود را؛ اهمیت مدل رفتاری انسان در حوزه تعلیم و تربیت بیان کرد و ضمن مهم خواندن نقش مربیان کانون در این حوزه افزود: اصل توحید محوری نکته مهم در تربیت مهدوی است که  با معرفت و اطاعت همراه است.

این پژوهش‌گر حوزه مهدویت در ادامه اظهار داشت: شناخت ویژگی امام حسین(ع) و انتقال آن به کودک و نوجوان، یکی از اصول اطلاعت پذیری از امام بوده و لازم است که دریابیم که چگونه بچه‌های امروز را مبتنی بر این شیوه اطاعت محور کنیم.

نصوری با اشاره به فرمایشی از حضرت امام خمینی(ره) با این عنوان: «به دبستان برسید که دانشگاه دیر است» تاکیدداشت: داشتن برنامه در آموزش و پرورش، کانون و سایر دستگاه‌های حوزه تعلیم و تربیت مساله مهم و ضروری است که مبتنی بر قرآن و مهدویت در راستای ارتقای سطح شناختی و معرفتی  نسل امروز، فعالیت و عمل صورت پذیرد.

در ابتدای این برنامه مدیرکل کانون مازندران نیز با معرفی کانون و برنامه های آن به تاثیر فعالیت های کانون بر رشد و بالندگی نسل اینده ساز جامعه اشاره کرد . 

حامد فاضلی افزود: کانون در مباحث فرهنگی و تربیتی ودر راستای شکوفایی استعدادهای کودکان ونوجوانان و هدایت آنان در مسیر درست زندگی، مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و  انقلابی با انجام بیش از ۶۰ فعالیت در حوزه های: فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی می‌پردازد. 

وبینار تربیت در جامعه مهدوی در کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد

وبینار تربیت در جامعه مهدوی در کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =