کد خبر: 328016
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
بازدید 169
دومین کارگاه آموزش قصه گویی کانون لرستان برگزارشد

کارگاه انجمن قصه گویی با حضور اعضای علاقمند به این هنر در سالن اجتماعات اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان در خرم آباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان؛ دومین کارگاه قصه گویی با حضور اعضای علاقمند به این هنر و اعضای انجمن قصه گویی در سالن اجتماعات اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان در خرم آباد برگزار شد.

این کارگاه تخصصی با تدریس گلشن حسنوند مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری شماره 3 خرم آباد و مربی قصه گویی بین المللی و کارگردان تئاتر با حضور اعضای انجمن قصه گویی و اعضای مراکز کانون شهرستان خرم آباد برگزار شود.
درابتدای این کارگاه حسنوند به بررسی ژانرهای مختلف قصه گویی و تکنیک های مختلف ورود به قصه متناسب با موضوع و گروه سنی مخاطب، قصه های منظوم و مناسب سازی برای قصه گویی پرداخت و به صورت عملی نمونه هایی نیز اجرا کرد و در ادامه سه قصه گو از اعضا به اجرا پرداختند. 
مسئول انجمن قصه گویی کانون لرستان با ارائه مطالبی در خصوص نقالی، قصه منظوم، قصه کلاسیک با درون مایه طنز، سپس به نقد و گفت وگو در خصوص قصه های اجرا شده پرداخت و شرکت کنندگان نظرات خود را بیان داشتند.
در بخش بعدی کارگاه، حسنوند استفاده از ابزار در قصه گویی، خصوصیات یک متن برای تبدیل شدن به قصه، نحوه معرفی و عدم تداخل آن با ورود به قصه و... را با ذکر مثال هایی تشریح کرد و به سوالات حضار پاسخ داد.
لازم به توضیح است با هماهنگی های به عمل آمده، کارگاه های انجمن قصه گویی دیگر شهرستانهای استان بصورت مجازی در هفته های آینده برگزار خواهد شد.

دومین کارگاه آموزش قصه گویی کانون لرستان برگزارشد

دومین کارگاه آموزش قصه گویی کانون لرستان برگزارشد

دومین کارگاه آموزش قصه گویی کانون لرستان برگزارشد


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =