گرامیداشت روز عفاف و حجاب در مراکز فرهنگی، هنری کانون

مراکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری به مناسبت گرامیداشت روز عفاف و حجاب فعالیت‌هایی ویژه این روز را برای اعضای کودک و نوجوان اجرا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، همزمان با روز عفاف و حجاب مراکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اجرای فعالیت‌های مذهبی، فرهنگی و هنری جهت آشنایی با اهمیت و جایگاه عفاف و حجاب برای اعضای دختر کودک و نوجوان این روز را گرامی داشتند.

 گرامیداشت روز عفاف و حجاب در مراکز فرهنگی، هنری کانون

معرفی کتاب "لباسهای محلی ایران"، ساخت روزنامه دیواری به روش تکه چسبانی لباس و پوشش زنان ایرانی اسلامی، آشنایی با حدیث در همین موضوع و اجرای فعالیت کاردستی از جمله اقدامات این مراکز بود. اعضای مرکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری شهرستان مهریز طی اقدامی یک نمونه عروسک چادری به شیوه کاغذ و تا درست کردند و به صورت گروهی عروسکها را در مراسم جشن تکلیف و نماز جماعت با چسباندن بر روی مقوا شرکت دادند.

 گرامیداشت روز عفاف و حجاب در مراکز فرهنگی، هنری کانون

اما گرامی داشت هفته عفاف و حجاب در مرکز فرهنگی، هنری شماره 2 کانون پرورش فکری شهرستان ابرکوه در دو روز متوالی توسط اعضای دختر این مرکز با حضور در کارگاه‌های نقاشی، کلاژ و ساخت نگارنامه با اهمیت مقوله‌ی عفاف و حجاب برگزار شد و اعضای این مرکز ضمن ساخت کاردستی و کشیدن نقاشی جملات زیبایی را نیز در کنار آثار خود نوشتند. نمایشگاهی از آثار اعضا در مرکز برگزار شد، همچنین در طی این هفته در تابلوی ورودی مرکز اشعاری با موضوع عفاف و حجاب نصب گردید.

 گرامیداشت روز عفاف و حجاب در مراکز فرهنگی، هنری کانون

همچنین "مروارید در صدف" عنوان ویژه‌برنامه‌ای بود که به همین مناسبت در مرکز فرهنگی، هنری کانون شماره یک ابرکوه برگزار شد. در این برنامه فاطمه عزیزی، کارشناس مذهبی برای اعضا از اهمیت حجاب صحبت کرد و به رسم یادبود به اعضا هدایایی فرهنگی اهدا شد. برپایی نمایشگاه «روسری قشنگ من» از مجموع آثار نقاشی و ساخت کتابچه « مروارید دونه» از آثار ادبی اعضای این مرکز با محوریت عفاف و حجاب از دیگر اقدامات شاخص در این روز بود. تهیه کلیپ از اعضای محجبه مرکز و پخش آن از برنامه های جذاب و ذوق‌آفرین بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =