برنامه «سلاله‌ها» پلی برای ارتباط با نسل کودک و نوجوان است

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: ویژه برنامه سلاله‌ها با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تعمیق باورهای انقلابی و ارزش‌های دفاع مقدس و همچنین ارتباط با نسل کودک و نوجوان انجام می‌گیرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، پنجمین ویژه برنامه سلاله‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با حضور مدیرکل و کارشناسان کانون، نمایندگانی از بنیاد شهید، بنیاد حفظ آثار و استانداری در منزل شهید محمدحسن اصغری برگزار شد و در این دیدار برادر بزرگتر، همسر، دختر و نوه‌های این شهید گرانقدر حضور داشتند.

در این دیدار دختر شهید اصغری با بیان اینکه پدر من فرمانده گروهان غواصی بوده و در عملیات‌های زیادی شرکت کرده است، گفت: هنگام شهادت پدرم من 3 ساله و خواهرم 1/5 ساله بوده است و ما هیچ خاطره‌ای از پدر نداریم.

وی افزود: درست است که ما پدر را ندیده‌ایم ولی مادر و دیگر اعضای خانواده همیشه از ایشان برای ما صحبت می‌کردند و ما حضور او را همیشه در کنار خود احساس می‌کنیم و حتی گاهی وقت‌ها که به مشکل برمی‌خوریم از ایشان کمک و مدد می‌خواهیم زیرا او را حاضر و ناظر در زندگی خود می‌دانیم.

برنامه «سلاله‌ها» پلی برای ارتباط با نسل کودک و نوجوان است

در ادامه هادی اصغری، برادر شهید به آرام و صبور بودن شهید اشاره و تصریح کرد: او در سن 16 سالگی از همان اوایل جنگ به جبهه رفت و در سن 24 سالگی در حالی که فرمانده بود به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه او بسیار هوای خانواده‌های شهدا را داشت و حتی دختران خودش را زیاد بغل نمی‌کرد که مبادا دیگر فرزندان شهید احساس غم کنند، ادامه داد: شهید محمدحسن مانند دیگر شهدا عارفانه و عاقلانه شهادت را انتخاب کردند.

برادر شهید با ذکر خاطره‌ای از روز شهادت شهید بیان کرد: شهید محمد حسن در روز شهادتش یک چرت کوتاهی می‌زند و وقتی از خواب بیدار می‌شود بسیار سرحال و خوشحال بوده است که همرزمانش از او سوال می‌کنند که چرا اینقدر خوشحالی؟ 

وی افزود: شهید می‌گوید: « من در این خواب چند دقیقه‌ای دیدم که امروز هنگام غروب آفتاب به شهادت می‌ٰرسم و جایگاه من را نشان دادند.» و این نشان از آن عشق شهید به شهادت و فدا شدن در راه خدا و کشور دارد.

اصغری گفت: برادر من بسیار مظلوم بود و همیشه در مقابل گلایه‌های مادرمان می‌گفت که در هنگام ناراحتی به یاد فاطمه زهرا (س) باش و ببین می‌توانی در روز قیامت جوابگوی اوباشی؟

در ادامه این دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه برنامه دیدار با همسران شهدا در راستای حمایت از خانواده و موضوع جوانی جمعیت و طرح سپاس از خانواده‌های شهدا و ویژه برنامه سلاله‌ها است، گفت: ویژه برنامه سلاله‌ها با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تعمیق باورهای انقلابی و ارزش‌های دفاع مقدس و همچنین ارتباط با نسل کودک و نوجوان انجام می‌گیرد.

معصومه ابراهیمی بیان کرد: در این طرح کانون پرورش فکری سعی دارد با استفاده از توانمندی کودکان و نوجوانان در زمینه‌های مختلف هنری و ادبی و ساخت مستند بخشی از سبک زندگی، رفتار و گفتار شهدا را از طریق نوه‌های شهید به سایر کودکان و نوجوانان منتقل کند.

وی ادامه داد: همچنین هدف از این دیدارها تشکر و قدردانی از صبوری و شکیبایی همسران و فرزندان شهدا و صحبت با نوه‌های شهدا به عنوان ادامه‌دهندگان راه شهدا است.

برنامه «سلاله‌ها» پلی برای ارتباط با نسل کودک و نوجوان است

مدیر کانون خطاب به نوه‌های شهید اصغری تصریح کرد: پدربزرگ شما در سن 24 سالگی فرمانده بوده و به شهادت رسیده است ولی او طبق آیه قرآن زنده است و ما را می‌بیند.

وی افزود: شما به عنوان نوه‌های شهید باید پدربزرگ قهرمان خود را به دیگر بچه‌ها معرفی کنید که چه پدربزرگ شجاعی داشته‌اید که با سن کمی که داشته به جبهه رفته و با دشمن جنگیده است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: شما با کشیدن نقاشی و یا نوشتن داستانی از پدربزرگ خود و یا ساختن فیلمی از زندگی او می‌توانید در زنده نگه داشتن یاد و خاطره او سهیم باشید و در پویش برنامه سلاله کانون شرکت کنید.

در پایان این دیدار مدیر کانون پرورش فکری با اهدا لوح و هدایایی از همسر و نوه‌های شهید تقدیر کرد.

گفتنی است که شهید محمدحسن اضغری، فرمانده گروهان غواصی 55 لشکر انصارالحسین (ع) بوده که در سن 24 سالگی به شهادت می‌ٰرسد.

برنامه «سلاله‌ها» پلی برای ارتباط با نسل کودک و نوجوان است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =