کد خبر: 328066
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
بازدید 217
کودکان عاشورایی در آزادشهر و بندرگز گردهم آمدند

کانون پرورش فکری گلستان، همزمان با سراسر کشور، گردهمایی کودکان عاشورایی را به همت مراکز فرهنگی هنری آزادشهر و بندرگز برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، گردهمایی کودکان عاشورایی عصر روز یکشنبه اول مرداد ۱۴۰۲ مصادف با پنجمین روز از محرم توسط مراکز فرهنگی‌هنری آزادشهر و بندرگز همزمان با کانون های سراسر کشور برگزار شد.

در این برنامه‌ها اجرای شعرخوانی، نوحه‌خوانی، کارگاه نقاشی، لبیک‌گویی جمعی کودکان به امام حسین(ع)، خوانش عهدنامه کودکان با امام حسین(ع)، سینه زنی و عزاداری سوگواران کوچک امام حسین (ع) انجام شد.

حضور پرشور کودکان و نوجوانان به‌همراه خانواده‌ها از نکات قابل توجه این رویداد بود و فرصتی برای آشنایی کودکان با فرهنگ عاشورا را برای کودکان فراهم کرد.

در عهدنامه کودکان با امام حسین(ع) آمده است: امام حسین دوست داشتنی! ما کودکان عاشورایی در محرم ۱۴۰۲ شمسی قول می‌دهیم در راه شما قدم برداریم و در همه زندگیمان رفتار و گفتار شما یادمان بماند. قول می‌دهیم کسی را اذیت نکنیم و در برابر کسانی که دیگران را اذیت می‌کنند ساکت نباشیم. ما کودکان عاشورایی، قول می‌دهیم دوستی همیشگی و یاری باوفا برای رهبر و امام زمان باشیم. ما کودکان عاشورایی، قول می‌دهیم برای آموختن بیشتر، برای مهربانی و برای ساختن دنیایی قشنگ‌تر تلاش کنیم.

لازم به ذکر است این برنامه با همراهی هیات‌های مذهبی این شهرستان‌ها برگزار شد. 

برای مشاهده گزارش تصویری این برنامه کلیک نمایید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =