دیدار مدیرکل کانون و مسئول سازمان بسیج فرهنگیان آذربایجان‌غربی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی و مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان با هم دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، مدیرکل کانون استان در این دیدار ضمن تشریح فعالیت‌های کانون در ۵ محور فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی، آموزش کتاب‌محور و غیرمستقیم را وجه تمایز فعالیت‌های کانون عنوان کرد.

زهرا آب‌سوران برنامه‌های ویژه‌ی مناسبتی، ملی و مذهبی را بخشی از فعالیت‌های کانون استان بر شمرد و خاطرنشان‌کرد: برپایی موکب فرهنگی در مسیر زائران اربعین حسینی (ع) در مرز تمرچین و برگزاری گردهمایی «کودکان عاشورایی» از جمله برنامه‌های مناسبتی ماه‌های محرم و صفر در کانون استان می‌باشند.

مدیرکل کانون استان با اشاره به درخشش ۱۱ عضو مراکز کانون استان در فراخوان‌های مختلف کشورهای پرتغال، چین و ژاپن در سال ۱۴۰۱، از پیش‌بینی برگزاری ۷۵۰ کارگاه تخصصی در قالب کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی در سطح مراکز کانون استان در فصل تابستان خبر داد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان نیز در این دیدار، کار فرهنگی با گروه‌های سنی پایین را از دشوارترین کارها ذکر کرد و گفت: ذهن پاک و آماده‌ی شکل دهی کودکان می تواند بستر مناسبی برای انتقال مفاهیم اثربخش تربیتی و آموزشی باشد.

سرهنگ شهاب احمدی با اشاره به اهمیت غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان افزود: کودکان را باید از بعد فکری و پرورشی و در راستای رسالت‌های انقلاب و دین مبین اسلام و همچنین کادرسازی و استعداد یابی بصورت فراگیر و کلان در ابعاد سیاسی ، ورزشی و اجتماعی بصورت راهبردی و تعریف شده تربیت کرد.

احمدی ادامه داد: باتوجه به هوش سرشار و استعدادهای ذاتی نسل جدید باید توجه بیشتری شود که گسست و شکاف نسل اتفاق نیفتد یا به حداقل کاهش یابد و بسیج هم با توان و ظرفیت بالایی که دارد در بخش‌های مختلفی که جامعه نیاز دارد ورود کند تا کارآمدی در بحث آموزش و پرورش و پی ریزی بهتر آینده کودکان در جهت افق روشن مدنظر سازمان بسیج اتفاق بیفتد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =