کد خبر: 328267
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
بازدید 205
عزاداری میهمانان کوچک امام حسین(ع)

همزمان با گردهمایی کودکان عاشورایی در سراسر کشور، میهمانان کوچک امام حسین(ع) در سراسر استان یزد عزاداری کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، یکشنبه 1 مرداد 1402 مصادف با 5 محرم 1445ه.ق و همزمان با گردهمایی کودکان عاشورایی در سراسر کشور مرکز فرهنگی، هنری شماره چهار و فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد اقدام به برگزاری مراسم عزاداری کرد. در راستای اهداف مردمی‌سازی کلیه برنامه‌های این گردهمایی توسط کودکان برگزار شد و خانواده‌ها به صورت خودجوش بسته‌های نذری را تهیه و توزیع کردند. قرائت قرآن توسط امیرعلی قاسمی عضو مرکز شماره ۴، همخوانی گروه سرود این مرکز، نوحه‌خوانی امیرعلی قاسمی و ابوالفضل سلمانی از اعضای پسر و سینه‌زنی اعضای پسر مراکز شماره ۲ و ۴ یزد، قرائت اثر ادبی و شعر توسط نازنین زهرا زمانی‌فر، فاطمه حمیدی‌پور و نازنین مریم سلطان‌نبی و شعرخوانی محیا کمالیان عضو مجتمع فرهنگی هنری یزد در وصف حضرت رقیه(س) و قصه‌گویی شادی فخرآبادی عضو مرکز شماره ۲ یزد، با قصه" هدیه‌ای برای معلم" برگرفته از کتاب چهارده قصه آسمانی از دیگر برنامه‌های این گردهمایی بود.

سیدابوالفضل کشفی شهردار منطقه چهار یزد دراین ویژه‌برنامه حضور داشت و در بخشی از مراسم برای کودکان و نوجوانان شعری از امام حسین(ع) خواند و لحظاتی را از دلیری و شجاعت این امام گفت.

 عزاداری میهمانان کوچک امام حسین(ع)

اما در ابرکوه و به همت مرکز فرهنگی، هنری شماره یک این شهرستان کودکان و نوجوانان طی ویژه‌برنامه‌ای با عنوان«حسینی های کوچک بهشت» با رقیه سه ساله بیعتی دوباره بستند. این ویژه برنامه با حضور مسئولین شهر و بیش از ۴۰۰ نفر از اعضای مرکز و والدینشان در مصلی بزرگ شهر برگزار شد.

 عزاداری میهمانان کوچک امام حسین(ع)

در این برنامه حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه، محمد مهدی زارع‌زاده معاون امور مالی فرماندار، خلیل اکرمی شهردار ابرکوه، سید حسین حسینی‌دوست شهردار مهردشت، محمد سالاری رئیس شورای شهر و زهره فلاح‌زاده عضو شورای شهر ابرکوه، حمیدرضا بصیری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد نجفی رییس اداره آموزش و پرورش، مسلم غلامزاده بخشدار بخش مرکزی، ابوالفضل زمانی رئیس اوقاف و امور خیریه، جهانگیر امیدی روابط عمومی فرمانداری، جلیل زارع رئیس اداره پست، مرتضی نیک‌خواه امام جماعت و هیات امنا مسجد مصلی حضور داشتند. برنامه با طبّالی و زنجیرزنی اعضای پسر مرکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری شروع شد و در ادامه مداح اهل بیت حاج رضا قنبری از پیرغلامان ابرکوه مداحی و روضه‌خوانی کرد. گفتنی‌ست این ویژه برنامه‌ی باشکوه و صمیمی با همکاری ستاد اقامه نماز ابرکوه برگزار شد. در پایان میهمانان بر سر سفره حضرت رقیه سلام الله علیها که به همت والدین اعضا تهیه شده بود، نشستند.

 عزاداری میهمانان کوچک امام حسین(ع)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =