میهمانان کوچک امام حسین (ع) در خراسان رضوی

اجتماع بزرگ کودکان عاشورایی با عنوان «میهمانان کوچک امام‌حسین(ع)» هم‌زمان با سراسر کشور با استقبال کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها در کانون پرورش فکری خراسان رضوی برگزار ‌شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، نخستین گردهمایی کودکان و نوجوانان عاشورایی با عنوان «میهمانان کوچک امام‌حسین(ع)»، شامگاه یک‌شنبه اول مرداد ۱۴۰۲ مصادف با پنجم ماه محرم ۱۴۴۵ از ساعت ۱۹:۱۵ تا ۲۱:۱۵ با حضور پرشور مخاطبان کودک و نوجوان بر روی تماشاخانه سیار در محل میدان جانباز برگزار شد.

گردهمایی کودکان عاشورایی در خراسان رضوی

این ویژه برنامه با قرائت قرآن و سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز گردید و در ابتدای برنامه اعضای کودک و نوجوان با مداحی عضو فعال نوجوان مرکز ۲ محمدامین روزخوان آداب ایام محرم را با سینه‌زنی و عزاداری به جا آورند.  

گردهمایی کودکان عاشورایی در خراسان رضوی

در بخش بعدی برنامه کیانا امتحانی و آیدا پاکزاد اعضای فعال انجمن ادبی آفتاب به شعرخوانی با موضوع محرم پرداختند.

گردهمایی کودکان عاشورایی در خراسان رضوی

اجرای نمایش مدرن عاشورایی «دایره» با هنرنمایی عضو فعال کودک کانون خراسان رضوی بخش بعدی برنامه بود. اجزای نمایش توسط اعضای مراکز بصورت اوریگامی نخل، خیمه، اسب، بارگاه و گل لاله به عنوان نماد 72 شهید ساخته شد و بازیگر نمایش به شرح واقعه کربلا با ابزار اوریگامی پرداخت و کودکان و نوجوانان را با این ایام آشنا کرد. این نمایش به قصه‌های حر، حضرت علی اصغر(ع)، حضرت عباس (ع)، شهادت ۷۲ تن از یاران امام حسین (ع)، شهادت امام حسین (ع)، حضرت زینب (ع) پرداخت و کودکان و نوجوانان را با این شخصیت‌ها آشنا کرد.

گردهمایی کودکان عاشورایی در خراسان رضوی

معرفی آئین «سنگ‌زنی» شهر اسفراین توسط عضو فعال غزل خاشگی بخش دیگری از این برنامه بود.

گردهمایی کودکان عاشورایی در خراسان رضوی

قصه‌گویی و معرفی کتاب «تشنه لبان» توسط حلما حاجی محمدی و حنانه حاجی محمدی اعضای برتر قصه‌گویی کانون خراسان اجرا شد.

گردهمایی کودکان عاشورایی در خراسان رضوی

خوانش عهدنامه با امام حسین (ع) بخش پایانی گردهمایی کودکان عاشورایی بود. کودکان و نوجوانان حاضر در برنامه با امام حسین (ع) هم‌قسم شدند تا در همه ابعاد زندگی خود مدافع حق باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =