کد خبر: 328384
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
با موضوع «قرار ملاقات با ایده ها» نشست انجمن داستان نوجوان هرمزگان برگزار شد

با حضور اعضای انجمن داستان کانون هرمزگان نشست با موضوع « قرار ملاقات با ایده ها» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، نشست انجمن داستان با حضور بهنوش بلالی پور نماینده انجمن داستان، خدیجه حاجی زاده مربی ادبی بندرعباس و 10 نفر از اعضای نوجوان برگزار شد .
طی این نشست کارگاهی حاجی زاده ابتدا ویژگی های یک ایده ی خوب را بررسی کرد و سپس به صحبت در مورد ایده یابی پرداخت.
وی گفت: ایده یابی یکی از مهم ترین اصل و مقدمه برای نوشتن یک داستان خوب است ودر واقع سنگ بنای هر داستانی ست، اگر ایده ی خوبی برای نوشتن نداشته باشیم هر قدر هم که بنویسیم در نهایت داستان ما مورد پذیرش و پسند مخاطب قرار نخواهد گرفت .
حاجی زاده در ادامه ی نشست به راه های دست یابی به ایده پرداخت و افزود: یکی از مهم ترین این راه ها تجربیات شخصی ما هستند.تجربیاتی که اغلب ما آن ها را نادیده می گیریم و به سادگی از کنار آن ها عبور می کنیم اما حقیقت این است که این تجربیات شخصی یکی از ارزشمندترین مواردی ست که به شدت در زمینه ی نوشتن مورد توجه است.
وی در بخشی دیگر به صحبت های پیرامون اهمیت خاطرات افزودو گفت: خاطرات به عنوان اتفاقاتی که در زندگی ما روی داده است و چالش هایی که با آن مواجه بوده ایم یکی از مهم ترین تجربیاتی ست که کمک می کند داستان بهتری بنویسیم
در ادامه ی این نشست حاجی زاده با اشاره به داستان شرم نوشته یی ست که آنی آرنو پرداخت که در این کتاب داستان ها با توجه به خاطرات نوشته شده اند.
گفتنی است در پایان حاجی زاده به مواردی در داستان نویسی تاکید کرد و گفت: هر چیزی را باید یادداشت و ثبت کنیم روزمره ها ،خاطرات، خواب ها و..چرا که هر چه ثبت شود هرگز فراموش نمی گردد.
وی سپس از اعضا خواست که هر عضو دو یا سه ایده بنویسد وسپس این ایده ها بررسی شد و از اعضا خواست باز هم ایده هایی تازه نوشته و برایش ارسال کنند تا در نهایت یکی از ایده ها به داستان تبدیل شود.

با موضوع «قرار ملاقات با ایده ها» نشست انجمن داستان نوجوان هرمزگان برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =