توسعه امور کانون زبان در گرو توسعه ظرفیت‌هاست

رییس کانون زبان ایران در جمع مسئولان و مدرسان کانون زبان در مازندران گفت: توسعه امور در کانون زبان با توسعه ظرفیت‌های مدرسان و مراکز کانون زبان تحقق می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، نشست مسئولان مراکز کانون زبان استان  مازندران و مدرسین این کانون با حضور رییس کانون زبان ایران در دو مرکز برادران تنکابن و خاقانی ساری برگزار شد تا رییس کانون زبان ایران ضمن بازید از این مراکز در جریان انتظارات مسئولان و مدرسان مراکز زبان استان مازندران  و نظرات آنان قرار گیرد.

توسعه امور کانون زبان در گرو توسعه ظرفیت‌هاست

مهدی ذوالفقاری در دومین برنامه دیدار خود در کانون زبان خاقانی ساری پس از شنیدن صحبت های همکاران خود در این استان و تقدیر از مدیرکل کانون پرورش و مدیر کانون زبان استان، مازندران را از استان‌های پیش‌رو دانست و  هدف خود از این سفر؛ شناخت فرصت‌ها و آسیب‌ها در مراکز کانون زبان عنوان کرد.

 وی ضمن بیان اهمیت کار تدریس، کانون زبان را یک خانواده آموزشی بزرگ و با سابقه  در ایران عنوان کرد و نقش هر یک از اجزا را در تصمیمات آموزشی این کانون مهم خواند.

ذوالفقاری، توانمندسازی مدرسان و توسعه نظام پرداخت را از اولویت‌های کاری خود دانست و اظهار داشت: در این خصوص برنامه جدی داریم و البته می‌بایست به صورت جامع و کارشناسی شده به مساله معیشت و رفاه همکاران توجه نمود.

رییس کانون زبان ایران در بخش دیگر سخنان خود و در پاسخ به سوال نماینده مدرسان کانون زبان مازندران گفت: بازبینی کتب کانون زبان و به روز رسانی محتوای آموزشی در دستور کار قرار می‌گیرد و این در حالی‌ست که در بخش متون غیر انگلیسی در حال انجام است، لذا در بخش  متون انگلیسی نیاز به زمان بیشتری است که در کارگروه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ذوالفقاری با طرح یک سوال که: ارزیابی شما از آینده  وضعیت کانون زبان چیست؟ بر ضرورت به روزرسانی و تغییر شیوه مدیریت کانون زبان تاکید داشت و تصریح کرد: توسعه ظرفیت‌های زیر ساختی و منابع انسانی کانون زبان و همچنین ارایه خدمات جامع کانون زبان به سازمان‌ها و عموم جامعه به منظور جذب منابع و سرمایه، از استراتژی‌های مهم و مورد نظر ماست.

این مسئول، توسعه فضای نرم افزاری و  آموزش در بستر فضای مجازی و انجام امور پژوهشی را بخشی از مسایل مورد نظر خود برای توسعه کانون زبان عنوان کرد.  

اما جدیت در اداره مراکز از مهم‌ترین تاکیدهای رییس کانون زبان در مازندران بود که بر این اساس یادآور شد: در صورتی که مرکزی در کشور، از بازدهی مناسبی برخوردار نباشد  و ادامه فعالیت در آن، توجیح آموزشی نداشته باشد به ناچار  از ادامه کار مرکز خودداری خواهیم کرد.

مهدی ذوالفقاری در جمع بندی صحبت‌های خود اظهار داشت: جامعیت عمل پوشاندن این امور در گرو هم‌افزایی و حمایت همه جانبه است که معتقدیم با همکاری و همراهی همه عزیزان به نتایج خوبی دست خواهیم یافت.

 در ابتدای این دیدار، حامد فاضلی کبریا، ضمن خیر مقدم به ارایه گزارشی از برنامه‌ها، فعالیت‌ها و آمار رو به رشد تعداد زبان آموزان در این استان و مسایل‌ سخت افزاری و نرم افزاری مراکز  اشاره کرد و ابراز امیدواری نمود با حمایت بیشتر بتوان شاهد توسعه روز افزون امور زبان در این استان باشیم.

توسعه امور کانون زبان در گرو توسعه ظرفیت‌هاست

توسعه امور کانون زبان در گرو توسعه ظرفیت‌هاست

توسعه امور کانون زبان در گرو توسعه ظرفیت‌هاست

در حاشیه سفر رییس کانون زبان به مازندران با مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران نیز دیدار صورت پذیرفت.

ذوالفقاری در دیدار با حسین کمالی، مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران با ابراز خرسندی از تعامل موجود میان کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش استان؛ به تاکیدات وزیر آموزش و پرورش و مدیرعامل کانون مبنی بر ایجاد وفاق و همکاری بین بخشی میان کانون و آموزش و پرورش در بخش‌های کودک و نوجوان و امور آموزشی کانون زبان با مدارس و معلمان اشاره داشت و افزود: طرح  کانون  و مدرسه، فصل مشترک ماست و در این خصوص ظرفیت کانون زبان نیز می‌تواند موثر باشد.

توسعه امور کانون زبان در گرو توسعه ظرفیت‌هاست

ذوالفقاری ظرفیت این کانون در تولید محتوای درسی و توسعه آموزش در معلمان زبان را یکی از ظرفیت‌های مهم  در کمک به آموزش و پرورش دانست و افزود: مازندران از استان پیش‌رو در حوزه کانون  و آموزش و پرورش است.

رییس کانون زبان ایران ادامه داد: همه ما در  خانواده بزرگ آموزش و پرورش خدمت می‌کنیم  و همه اتفاقات موجود در کانون پرورش و کانون زبان در ذیل آموزش و پرورش رقم می‌خورد، از سویی محتوای  آموزشی ما با نظارت و کنترل این وزارت‌خانه عینیت پیدا می‌نماید. بر همین اساس توسعه همکاری میان بخشی در همه حوزه‌ها از ضروریات کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز ضمن خیر مقدم اظهار داشت: ارتباط ما با کانون بر اساس اسناد بالا دستی است و مبتنی بر تاکید وزیر مبنی بر اینکه مشکلات آموزش و پرورش می‌بایست از درون حل شود، بر ضرورت همدلی وفاق و تعامل تاکید کرد و ظرفیت موجود در کانون و آموزش و پرورش را مهم تلقی نمود.

کمالی در ادامه افزود: در استان هم با تشکیل شورای مدیران با حضور مدیران کل کانون پرورش فکری، نوسازی و تجهیزات مدارس و رییس دانشگاه فرهنگیان در خصوص تحقق این مهم تلاش می‌نماییم.

این مسئول با بیان اینکه در حوزه کانون پرورش و کانون زبان هم آماده تعامل و همکاری هستیم، بر  کیفیت بالای کانون زبان در حوزه  آموزشی تاکید کرد و از آمادگی این استان به منظور ارتقای وضعیت آموزشی معلمان زبان توسط مدرسان کانون زبان مازندران خبر داد.

حامد فاضلی مدیرکل کانون پرورش فکری استان و رییس کانون زبان مازندران هم در این جلسه از حمایت همه‌جانبه مدیرکل آموزش و پرورش استان از کانون سخن گفت و با تقدیر از حمایت حسین کمالی از کانون پرورش و کانون زبان بر توسعه این همکاری‌ها تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =