کد خبر: 328400
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
بازدید 187
شور و نوای حسینی(ع) در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

هم‌زمان با ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) مراکز فرهنگی و هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با همراهی اعضای خود به اجرای برنامه‌های سوگواری پرداخته اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین به مناسبت ماه محرم مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین به اجرای برنامه‌های متنوع عاشورایی پرداخته اند.

مرکز فرهنگی و هنری شماره دو کانون تاکستان با سیاهپوشی مرکز با همراهی اعضا به استقبال ماه محرم رفت.

فضا سازی با معرفی شخصیت شهدای کربلا، معرفی وقایع و ایام، معرفی کتابه‌ای یا محوریت حماسه عاشورا، برگزاری کارگاه سفالگری و ساخت جاشمعی، نوحه خوانی و مداحی اعضای پسر،هم خوانی زیارت عاشورا با اعضای دختر کودک ونوجوان، روشن کردن شمع، برپایی ایستگاه صلواتی و پخش نذری همراه خانواده اعضا و مربیان مرکز، برپایی کارگاه کاردستی با استفاده از تکنیک چاپ سربند بر روی پارچه های مشکی و سبزو اهدای آن به اعضا، کارگاه قصه گویی با موضوع قصه های محرم و عاشورا،.معرفی سرزمین و معرفی شخصیت های عاشورایی با استفاده از طرح دیواری، هم‌خوانی زیارت عاشورا از جمله این فعالیت‌ها بود.در ادامه این مرکز با رایزنی با مسئولان شهری با برپایی موکب در محوطه بیرونی مرکز همراه با ایستگاه صلواتی پایگاه بسیج همراه با اجرای فعالیت‌های نوحه خوانی و سینه زنی از عزاداران کوچک امام حسین(ع) پذیرایی کرد.

برپایی کارگاه ادبی با عنوان"خاطرات نذری در دهه محرم"از بخش‌های دیگر برنامه این مرکز در ماه محرم بود.

مرکز فرهنگی و هنری شماره دو کانون آبیک نیز با فعالیت‌های کارگاه هنری عاشورایی(جاشمعی و نمادهای عزاداری)، قصه‌گویی عاشورایی و معرفی کتاب‌های عاشورایی این روزها را گرامی داشت.

مرکز فرهنگی و هنری کانون ضیاآباد نیز با برپایی موکب حسینی(ع) با دعوت از اعضا و خانواده ‌های ایشان برنامه‌های نوحه‌خوانی، روشن کردن شمع و سینه زنی را اجرا کرد.

در مرکز فرهنگی و هنری کانون سگزآباد گردهمایی عاشورایی کودکان سگزآباد با حضور بیش از صد مهمان کوچک امام حسین(ع)  برگزار  شد.در این برنامه با حضور حجه السلام آذر پاش امام جمعه سگز آباباد ، فرمانده بسیج سگزآباد و اعضای شورای اسلامی این شهر، سه مداح مطرح سگزآباد با همراهی کودکان و نوجوانان به نوحه خوانی و بیان وقایع عاشورا پرداختند.

شور و نوای حسینی(ع) در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

شور و نوای حسینی(ع) در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =