نماز باید جهت‌دار و تربیت‌ساز باشد

مدیر ستاد اقامه نماز گفت: نمازی، نماز است که تو را به حرکت درآورد و به تو جهت بدهد، تو را تربیت کند و این نماز برای دشمن ترس ایجاد می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان،  امروز در جلسه‌ای مشترک بین کانون  ستاد اقامه نماز معصومه ابراهیمی هژیر با اشاره به اینکه کانون تخصصی‌ترین مرکز کودک و نوجوان در سطح کشور است، اظهار کرد: در سطح استان  44 مرکز داریم که 31 مرکز ثابت و 10 مرکز سیار و 3 مرکز پستی است.

وی ادامه داد: 62 فعالیت در مراکز ما در قالب کارهای فرهنگی و هنری و ادبی صورت می‌گیرد اما محور اصلی فعالیت‌های کانون حول کتاب و کتاب خوانی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه در کانون کارگاه‌های تخصصی متنوع و جذابی برگزار می شود، گفت: سعی داریم که اوقات فراغت خوب و پربار و مفیدی را برای بچه‌ها رقم بزنیم زیرا بچه‌ها با رغبت و علاقه و اختیار خودشان به مراکز مراجعه کرده و در کلاس‌ها شرکت می‌کنند پس باید کلاس و کارگاه‌های ما جذابیت لازم را داشته باشد.

وی افزود: رویکرد مدیرعامل کانون پررنگ کردن مباحث مذهبی- دینی در کانون بوده و جشنواره قصه‌های قرآنی و مذهبی در برنامه کانون قرار گرفته است.

ابراهیمی بیان کرد: کانون از نظر محتوا قوی بوده و با زبان هنر به شکل‌های مختلف برای کودک و نوجوان در مناسبت‌های مذهبی و ملی برنامه دارد اما نیاز داریم که این محتوا را قوی‌تر کنیم.

در ادامه کارشناس ادبی کانون به ارائه گزارش پرداخت و گفت: در کانون هر روز نماز جماعت برگزار شده اما هدف اصلی ما اشاعه نماز بین کودک و نوجوان با زبان هنر و ادبیات هستیم.

توکلی ادامه داد: اعضای کانون همیشه در مسابقات مختلف ستاد اقامه نماز بیشترین و بالاترین رتبه را دارند و این نشان از اثرگذاری هنر و ادبیات در اشاعه فرهنگ دینی و نماز دارد.

سپس سیده سمیه موسوی یکی از مربیان فعال در کانون گفت: از نظر داشتن وسایل کمک آموزشی برای آموزش نماز کمبود داریم.

وی بیان کرد: در حال حاضر نوع آموزش به مخاطبان امروز بسیار متفاوت شده و باید از شیوه های نوین بهره برد.

این مربی به برگزاری برنامه بهشتیان کوچک اشاره و تصریح کرد: در این برنامه ما کودکان و نوجوانان را در هر مرکزی که هستند دور هم جمع می کنیم و کارشناس مذهبی با شیوه های خاص و با زبان کودک با بچه ها صحبت می کند و یک محیط پرشور ایجاد می کنیم سپس نماز جماعت برگزارکرده اما اینگونه کارها کافی نیست و ما نیازمند کارشناسان مذهبی با سواد در حوزه کودک و نوجوان هستیم که در خواست دارم در این زمینه ما را کمک کنید.

کانون مجموعه فرهنگی اثرگذار است

در ادامه حجت الاسلام سید مرتضی حسنی حلم با تشکر از برگزاری این جلسه و داشتن دغدغه برای نماز اظهار کرد: کانون از مجموعه های فرهنگی کشور است که در عین سادگی خود یک مرکز بسیار مهم و اثرگذار برای کودک و نوجوان است.

وی با بیان اینکه کانون برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در محدوده سنی مختلف از نظر فکری و مهارتی برنامه دارد، گفت: من خودم عضو کانون بودم و از کتاب های کانون با عشق و علاقه استفاده می کردم و این مجموعه فرهنگی پیشینه طولانی دارد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه کانون مربیان مجرب دارد، تصریح کرد: اینکه کانون تا دورترین نقاط شهر و روستاها دغدغه کتاب و خوانش کتاب را دارد بسیار قابل تقدیر است و رساندن کتاب به نقاط محروم کار بزرگی است.

 وی افزود: ما باید خط و خطوطی که به بچه ها می دهیم با توجه به هنجارهای  روز جامعه باشد و محوریت آن قرآن و عدالت ورزی و مبارزه با ظلم و ... باشد و در این مسیر آموزش و هنر یک بستر برای رسیدن اهداف عالی باید باشد و وظیفه ما نهادینه کردن آن اهداف عالی است.

حسنی حلم گفت: باید با توجه به اهداف سازمانی تعریف شده برای کانون، ارتباط بین بخشی گسترده نیز داشته باشید تا رسیدن به اهداف مورد نظر تسهیل شود.

وی بیان کرد: ستاد کتابها و مطالب خوب زیادی می تواند در اختیار شما بگذارد و ما خوشحال می شویم که بتوانیم به این مجموعه ارزشی کمک کنیم.

مدیرستاد اقامه نمازبا اشاره به فلسفه عاشوار گفت: امام حسین (ع) برای اقامه نمازی قیام کرد که حرکت ساز بود. نمازی، نماز است که تو را به حرکت درآورد و به تو جهت بدهد تو را تربیت کند و این نماز برای دشمن ترس ایجاد می کند.

ور در پایان خاطرنشان کرد: ما باید نمازی بخوانیم که نمازی شویم و قرآنی بخوانیم که قرآنی شویم به طوری که رفتار و گفتار و اعمال و مسوولیت پذیری و قانونمداری و ... ما باید در محیط خانه و جامعه ملموس باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =