کارگاه فیلم سازی برای نوجوانان برگزار می شود

کارگاه فیلم سازی با همت مرکز فرهنگی هنری ۳ بجنوردبرای ۲۰ نفر از نوجوانان علاقه مند به این رشته برگزار می شود .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی امیر بیاتی کارگردان صدا و سیما به همت مرکز فرهنگی هنری ۳ بجنورد کارگاه فیلم سازی با حضور  ۲۰ نفر از نوجوانان را برگزار می کند.

بیاتی با اشاره به اهمیت آموزش فیلمسازی در  رده های سنی پایین گفت :آموزش فیلم سازی در دوره نوجوانی ، منجر به کشف استعداد های نوجوان خواهد شد.

او بابیان اینکه کارگاه های فیلم سازی می تواند برای نوجوانان مفید باشد افزود : برگزاری این کارگاه ها  به خانواده ها و نوجوانانی که به رشته های هنری علاقه مند هستند کمک می کند تا برای انتخاب رشته تحصیلی آینده خود بهتر تصمیم گیری کنند.

او  با اشاره به سرفصلهایی که در این کارگاه برای نوجوانان در نظر گرفته شده است  افزود : در وهله اول آموزش اصطلاحات سینمایی و کاربرد آنهاست که در نهایت نوجوانان می توانند  با موبایلهای خود یا پدر و مادرشان فیلم ساده و استاندارد خود را  بسازند  و برای دوستانشان نمایش دهند.

بیاتی افزود: این مدل دوره های آموزشی جهت زمینه یابی نوجوانها و کشف استعداد آنها برگزار می شود  که رویکرد بنده نیز برای آموزش همین  است .

او ادامه داد :نوجوانی که با اصطلاحات فیلمسازی آشنا باشند  به راحتی می توانند  فیلمهایی را که می بیند  تحلیل ساختاری کنند که همین امر می تواند به تولید آثاری استاندارد منجر شود.

بیاتی با اشاره به اهمیت  مطالعه نوجوانان و جایگاه ادبیات برای ساخت فیلم  گفت : خوشبختانه کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان  کتابهای داستانی خوبی دارد  که نوجوانان می توانند  ایده های فیلم سازی خود را از  کتابها جستجو کرده و سوژه های خوبی تهیه نمایند.

بیاتی با ابراز تاسف از نبود کتاب های علمی در حوزه فیلم و سینما در کتاب خانه کانون پرورش فکری استان تصریح کرد : کتاب هایی در حوزه  نمایشهای خلاق کودکان و نوجوانان  و  نمایشنامه در کتابخانه کانون مشاهده کردم  اما  در حوزه  فیلم و سینما به جز چند کتاب علمی در باره عدسی ، لنز و عکاسی  چیزی مشاهده نکردم  چرا که این قبیل کتاب ها  بدون تردید نیاز مبرم برای فیلمسازی کودکان و نوجوانان است.
او در پاسخ به سوال میزان تولید فیلم در حوزه نوجوان در کشور گفت : قطعا فیلم برای نوجوانان تولید می شود  اما متاسفانه بسیار کم است و در برابر نیاز نوجوان می توان گفت اصلا تولیدی در خور نوجوان نداریم.
امیر بیاتی در پایان با ابراز امیدواری ازفراهم سازی تجهیزات فیلمسازی ساده برای نوجوانان در کانون  گفت : باید کمک کنیم تا  زمینه رشد نوجوانان در این حرفه  فراهم شود چرا که نوجوانان  شرکت کننده در این دوره فوق العاده بااستعداد و باهوش هستند و  شک ندارم اگه  این کارگاه ها به صورت مستمر برگزار شود می توانیم شاهد خلق فیلمهای درجه یک تک نک این نوجوانان باشیم.
برای مشاهده گزارش تصویری کارگاه فیلم سازی اینجا کلیک کنید .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =