آموزش مهارت های زندگی از اولویت های تربیتی کودکان ونوجوانان است

مدیرکل و شورای فرهنگی کانون هرمزگان با حضور در دفتر معاون استاندار هرمزگان با موضوع فعالیت های حوزه کودک و نوجوان جلسه ای مشترک برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، محسن خاکی نهاد معاون توسعه منابع و پشتیبانی استانداری هرمزگان ضمن خرسندی از حضور در مراکز کانون و بازدید نزدیک از فعالیت های کانون در سطح استان گفت: از حضور در مراکز کانون پرورش فکری و دیدن فعالیت ها و مهارت آموزی کودکان ونوجوانان در مراکز لذت بردم.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری بیان کرد: بزرگترین سرمایه کشور نیروی انسانی است که در کانون پرورش فکری ساخته می شود، کانون مکانی است که با ارائه مفاهیم آموزشی، تربیتی و پرورشی بازوی توانمندی در آموزه های دینی و آموزشی است.
خاکی نهاد کار در کانون را علی رغم وجود کمبودهایی که وجود دارد مصداق کارهای جهادی و انقلابی عنوان کرد و گفت: با وجود مشکلات و کمبودها فعالیت های کانون در حوزه کودک و نوجوان جای امیدواری دارد.
وی همکاری و تعامل سازمان های آموزشی و پیشگیری از آسیب ها و معضلات اجتماعی را ضروری دانست و گفت: تعامل و همکاری سایر سازمان های همسو با کانون پرورش فکری ضروری است زیرا اگر در حوزه کودک و نوجوان و پیشگیری سرمایه گذاری نشود فردا باید با معضلات اجتماعی روبرو باشیم.
معاون استاندار هرمزگان رشد و پرورش کودکان ونوجوانان را در گرو مهارت آموزی زندگی عنوان کرد و به آموزش مهارت های فردی و اجتماعی برای کودکان ونوجوانان تاکید کرد.

آموزش مهارت های زندگی از اولویت های تربیتی کودکان ونوجوانان است
پروین پشتکوهی مدیرکل کانون هرمزگان ضمن تشکر از حضور و بازدید معاون استاندار از مراکز کانون پرورش فکری در سطح استان گفت:کانون پرورش فکری بسیار جدی و عمیق به رشد و پرورش درحوزه کودک ونوجوان می پردازد و قطعا داشتن نیروی متعهد و مدیری کارآمد درآینده کشور نیازمند سرمایه گذاری در رشد و پرورش کودکان ونوجوانان امروز است.
وی تصریح کرد: کانون پرورش فکری در کنار کتابخانه و امانت کتاب با انجام 62 فعالیت فرهنگی هنری و ادبی در زمینه رشد و توانمندی سازی و آموزش مهارت های فردی و اجتماعی کودکان ونوجوانان فعالیت می کند. این در حالی است که علاوه بر فعالیت ها با توجه به ویژه مناسبت های ملی مذهبی با زبان هنر به تعمیق و تربیت مفاهیم هویت ملی ،دینی و مذهبی به کودکان ونوجوانان می پردازد.
پشتکوهی ضمن اشاره به تعداد کم مراکز در سطح استان عنوان کرد: با وجود نیاز شدید توجه به حوزه کودک ونوجوان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سطح استان، شهرستان های رودان ،پارسیان و بشاگرد فاقد مرکز کانون است که ضروری است کانون در این شهرستان ها به جهت رشد فرهنگی و اجتماعی حضور و فعالیت داشته باشد.
وی از فعالیت های بسیار پربار کانون پرورش فکری استان با وجود محدودیت ها و کمبودها در شرایط بحرانی تشریح کرد و گفت:کانون پرورش فکری استان با کمبود مراکز ، امکانات و نیرو های انسانی خدمت رسانی فرهنگی را از طریق پیک های امید و حضور تریلی سیار به مناطق محروم و شهرستان های فاقد مرکز انجام داده است.وی از طرح های یاسمن و پیک امید به عنوان طرح های خدمت رسانی فرهنگی استانی نام برد.
مدیرکل کانون هرمزگان همچنین از رشد فعالیت های فرهنگی هنری و ادبی کانون در سال گذشته خبر داد و بیان کرد:از امسال خانواده ها نیز به سبد آموزشی کانون اضافه شده اند و همراه با کودکان ونوجوانان آموزش و مهارت می بییند که کارگاه های فرزندپروری و تربیت کودکان با حضور اساتید مجرب مشاوره خانواده در کانون به صورت ماهانه در حال برگزاری است.
وی برگزاری مهرواره ها و جشنواره های کانون را فرصتی برای شناسایی استعداد کودکان ونوجوانان دانست و گفت: برگزاری مهرواره ها و جشنواره ها مستلزم اعتبار پایدار است که نیاز است از این جشنواره ها و مهرواره ها حمایت شود.
پشتکوهی طرح گذرکودک را به عنوان طرح پیشنهادی کانون به جهت مکانی برای بازی و سرگرمی کودکان ونوجوانان در سطح شهر نام برد.
گفتنی است، نعیم اسدی معاون، فاطمه غلامزاده کارشناس مسئول فرهنگی هنری و ادبی، راحله خادمی کارشناس آموزش و پژوهش، ناهید پذیرایی کارشناس فرهنگی استان از اعضای شورای فرهنگی کانون هرمزگان در این جلسه حضور داشتند.
لازم به ذکر است معاون توسعه منابع و پشتیبانی استاندار نسبت به پیگیری راه اندازی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان های فاقد کانون ، پیگیری مرتفع نمودن نیروی انسانی از طریق آموزش و تجهیزات مورد نیاز کانون قول مساعدت داد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =