با تنوع بخشی به برنامه‌ها، سبد درآمدی کانون زبان افزایش می‌یابد

رئیس کانون زبان ایران در سفر خود به استان اردبیل، با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیر و مسئولان شعب کانون زبان استان و جمعی از مدرسان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این دیدار که پیش از ظهر روز چهارشنبه ۱۸ مردادماه سال ۱۴۰۲ در دفتر مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل انجام شد، مهدی ذوالفقاری رئیس کانون زبان ایران گفت: کانون زبان و کانون پرورش فکری منفصل از هم نیستند و پیشرفتی که حاصل‌شده است، در سایه تلاش و همکاری‌های همه عوامل و مجموعه همکاران بوده است.

رئیس کانون زبان کشور با اشاره به کمبودهایی که در تجهیزا ت مورد نیاز مراکز وجود دارد،اظهار داشت: مشکلات موجود درد مشترک من و شما است که تمام تلاشمان را برای رفع موانع به کارخواهیم گرفت.

وی در خصوص نوع قراردادها و وضعیت استخدامی همکاران در کانون زبان کشور گفت: جذب نیرو در کانون زبان تابع تکالیف سازمان اداری و استخدامی کشور که ناظر بر همه ارکان دولت می‌باشد، هست، اما سعی می‌کنیم با توجه به اینکه نهادی خودگردان هستیم، نظام پرداخت‌ها را برای کارکنان و مدرسان بهبود ببخشیم.

با تنوع بخشی به برنامه‌ها، سبد درآمدی کانون زبان افزایش می‌یابد

ذوالفقاری بابیان اینکه مهم‌ترین کار پیش رو در کانون زبان، افزایش سبد درآمدی است، بیان داشت: به دنبال تنوع‌بخشی منابع درآمدی کانون زبان از محل‌هایی علاوه بر دریافت شهریه از زبان آموزان هستیم که راه‌اندازی دپارتمان ترجمه و نگاه ویژه به تولید محتوا مثل پادکست‌ها ازجمله این موارد است.

وی با اشاره به این موضوع که باوجود سابقه فعالیت چندین دهه کانون زبان در کشور متأسفانه هنوز لغتنامه مخصوص خود را نداریم، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای کسب منافع سازمانی، توافق و امضای قرارداد همکاری با نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی برای انجام کارهای ترجمه هیئت‌های خارجی در سفر به کشور است.

رئیس کانون زبان کشور افزود: رایزنی‌های لازم برای قرارداد با مدیران نرم‌افزار کاربردی درگوشی‌های هوشمند نیز برای ورود به سیستم آموزشی خصوصی برای متقاضیان دریافت خدمات آموزشی انجام‌شده است تا با این سازوکار ضمن کسب منابع مالی جدید، مدرسان ما از مزایای بیمه‌ای هم بهره‌مند شوند.

وی شرایط توزیع منابع انسانی در شعب کانون زبان کشور را نامناسب ارزیابی کرد و گفت: نگاه به مراکز شعب کانون زبان اصلاح‌گرایانه است. برخی مراکز کانون زبان زیان ده هستند و توجیهی برای ادامه فعالیت ندارند که در صورت ادامه این روند برای جلوگیری از انباشت زیان، این مراکز تعطیل خواهند شد.

با تنوع بخشی به برنامه‌ها، سبد درآمدی کانون زبان افزایش می‌یابد

مهدی ذوالفقاری در بازدید از شعبه کانون زبان اردبیل و در گفتگو با مدرسان این مرکز از بازبینی محتوای آموزشی خبر داد و اظهار داشت: منابع جدید آموزشی به‌صورت آزمونه در برخی استان‌ها به کار گرفته خواهند شد تا با ارزیابی‌هایی که به عمل خواهد آمد، با رفع کاستی‌ها این منابع به‌صورت سراسر توسط زبان آموزان استفاده شود که در برای ارتقای کیفیت سطح این منابع آموزشی آماده دریافت پیشنهاد و انتقاد همکاران و مدرسان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در رویکرد جدید کانون زبان و به‌کارگیری تدابیر جدید، معاونت آموزشی معنا پیداکرده که در اولین اقدام برای رفع آسیب‌ها، آزمون میان‌ترم حذف‌شده و محتوای جدید آموزشی و منابع و بانک آزمون‌ها توسعه می‌یابد.

ذوالفقاری توانمندسازی مدرسان با برگزاری دوره‌های آموزشی را از برنامه‌های ارتقای آنان در کانون زبان عنوان داشت که با لحاظ امتیاز این دوره‌ها در پایه حقوق از مزایای مالی بهره‌مند خواهند شد.

ملیحه ملک‌زاده فرد، مدیرکل کانون استان اردبیل هم ضمن خیرمقدم گویی و ابراز خرسندی از سفر رئیس کانون زبان کشور به استان اردبیل، اظهار امیدواری کرد، بازدید و پیگیری‌های انگیزه‌بخش ایشان، پیشبرد برنامه‌های کانون زبان استان را تسریع و تسهیل نماید.

با تنوع بخشی به برنامه‌ها، سبد درآمدی کانون زبان افزایش می‌یابد

در ادامه این دیدار فرزاد فولادلونژاد مدیر کانون زبان استان نیز با ارائه گزارشی از میزان جذب زبان آموزان در سال جاری و مقایسه داده‌های آماری با سال‌های قبل از افزایش تعداد کلاس و زبان‌آموز در این استان خبر داده و سپس هر یک از کارکنان و مدرسان کانون زبان اردبیل بابیان مشکلات و نیازمندی‌های مراکز آموزشی ازجمله نوسازی تجهیزات، تجدیدنظر در کتاب‌ها و محتوای آموزشی، نظرات و دیدگاه‌های را برای توسعه و کیفیت‌بخشی فعالیت‌های مراکز کانون زبان ارائه کردند.

گفتنی است، عصر همین روز رئیس کانون زبان کشور با حضور در همایش بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی، افتتاح نمایشگاه هنرمندان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با عنوان «آوای نقوش و کتیبه‌ها» و ادای احترام به شهدای جنگ چالدران که با شرکت مقامات کشوری و استانی در بقعه تاریخی این عارف بزرگ ایران برگزار شد، در حاشیه این مراسم با سید حامد عاملی استاندار اردبیل دیدار و گفتگو کرد.

با تنوع بخشی به برنامه‌ها، سبد درآمدی کانون زبان افزایش می‌یابد

با تنوع بخشی به برنامه‌ها، سبد درآمدی کانون زبان افزایش می‌یابد

با تنوع بخشی به برنامه‌ها، سبد درآمدی کانون زبان افزایش می‌یابد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =