آیین معارفه‌ی سرپرست کانون پرورش فکری گلستان برگزار شد

آیین معارفه «الهه غیناقی» سرپرست کانون استان گلستان با حضور معاون تولید کانون، جمعی از مسئولان استانی، مربی مسوولان مراکز فرهنگی هنری و هنرمندان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، این مراسم صبح روز شنبه، ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ با حضور و همراهی جمعی از مسئولان کشوری و استانی در سالن مجتمع فرهنگی هنری گرگان صورت ‌گرفت.

سینمای دانش‌آموزی در گلستان راه‌اندازی می‌شود

معاون تولید کانون کشور در این مراسم ضمن گرامی‌داشت یاد و نام شهیدان انقلاب اسلامی به ویژه شهدای مدافع حرم، بیان کرد: به حرمت خون این شهیدان و شهیدان هشت سال دفاع مقدس که جان خود را در راه میهن فدا کردند تا ما برای آینده کشور و نسلی آینده‌ساز برنامه‌ریزی کنیم و ما این آسایش را مدیون آن جان‌فشانی‌ها هستیم.

آیین معارفه‌ی سرپرست کانون پرورش فکری گلستان برگزار شد
محمدرضا کریمی صارمی، معاون تولید

محمدرضا کریمی صارمی ضمن تمجید از کارکنان کانون گلستان، گفت: کانون پرورش فکری پل ارتباطی بین خانواده و مدرسه است که می‌تواند جریان بزرگی در کشور به وجود بیاورد.

وی همچنین ضمن تبریک به سرپرست جدید، با برشمردن فعالیت‌های کانون، از وی خواست تا با تجربه‌ی خود در سمت‌های قبلی به‌خصوص در حوزه‌ی خانواده، ورود پیدا کرده و اتفاق جدیدی را رقم بزند.

کریمی در انتها با اشاره به راه‌اندازی طرح سینما دانش‌‍‌آموزی از اجرای آن در مجتمع فرهنگی‌هنری گرگان خبر داد و گفت: با توجه به گنجینه عظیم فیلم که در کانون داریم، می‌توانیم با نمایش آن برای خانواده‌ها، ذائقه مخاطب را اصلاح کنیم.

ابلاغ پیام حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پایان‌بخش سخنان محمدرضا کریمی صارمی بود.

بزرگترین بیت‌المال یک سازمان، نیروی انسانی آن است

معاون سیاسی‌، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان از دیگر مهمانان مراسم بود که در ابتدای سخنان خود ضمن عرض تسلیت به مناسبت روز شهادت امام سجاد(ع)، شعری در وصف این حضرت برای حاضرین خواند.

آیین معارفه‌ی سرپرست کانون پرورش فکری گلستان برگزار شد
سیدعلی مهاجر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان

سیدعلی مهاجر ضمن مهم برشمرده‌شدن فعالیت‌های کانون پرورش فکری، از زحمات کارکنان این سازمان در این مدت تشکر کرد و بیان داشت: این جابه‎جایی‎ها همیشه امری طبیعی است؛ معتقدم همانگونه که قائل به جوان‌گرایی هستیم، از طرفی تجربه نیز امر مهمی است؛ لذا به همین جهت خوشحالم که امروز فرد دیگری به جمع مدیران اجتماعی استان اضافه شده است.

وی با با بیان اینکه بزرگترین سرمایه‌ی ما، نیروی انسانی است، اظهار داشت: بزرگترین بیت‌المال یک سازمان نیروی انسانی آن است، چراکه با وجود نیروی انسانی سالم و کارآمد می‌توان به اهداف بزرگ دست پیدا کرد.

مهاجر با اشاره سخنان رهبر معظم انقلاب، در خصوص برگزاری پرشور محرم امسال، بیان کرد: دشمن در تحلیل‌های خود گمان می‌کرد محرم امسال به نحو دیگری برگزار شود، اما حضور پرشور مردم نقشه‌های آنان را نقشه برآب کرد و ما نیز با توسل بر ائمه اطهار و شهدای گرانقدر می‌توانیم در ارتقای سازمان خود تاثیرگذار باشیم.

معاون استاندار گلستان در پایان صحبت‌های خود با اشاره به تجربه سرپرست جدید کانون گلستان، از این موضوع به‌عنوان یک نکته‌ی مثبت یاد کرد و گفت: این تجربه‌ها میان‌بُرهایی است که باعث بوجود آوردن کارهای انقلابی و تحولی می‌شود.

استفاده حداکثری از ظرفیت‌های درون سازمانی و برون سازمانی جهت پرورش نیروی طراز انقلاب اسلامی

سرپرست جدید کانون گلستان در ابتدای صحبت‌های خود، ضمن عرض تسلیت ایام و تشکر از حاضرین به جهت حضور در این برنامه، از حسن اعتماد استاندار گلستان و مدیرعامل کانون پرورش فکری، قدردانی کرد.

آیین معارفه‌ی سرپرست کانون پرورش فکری گلستان برگزار شد
الهه غیناقی،سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان

الهه غیناقی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «اگر مسولان امور فرهنگی کشور بخواهند مسئله‌ی کودک و نوجوان را آنچنان که هست مورد احتمام قرار دهند، من خیال می‌کنم خیلی از آنانی که مسوولند از ساعت خوابشان نیز خواهند زد»، اظهار داشت: این بیانات گرانبها نشان می‌دهد کودکان و نوجوانان ما در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند، آسیب‌هایی که باید برای آن تدبیری اندیشید.

وی توجه ویژه به کودک و نوجوان را به مسابحه تمرکز در سرمایه‌ی آتی انسانی دانست و گفت: یکی از راهبردهای جامع ما استفاده حداکثری از ظرفیت‌های درون سازمانی و برون سازمانی متشکل از تمامی ساختارهای موثر در حوزه کودکان و نوجوانان جهت پرورش نیروی طراز انقلاب اسلامی با هدف قراردادن تربیت نسل سالم، اجتماعی، خلاق و برخوردار از رشد، تکامل یکپارچه و همه جانبه در تمامی ابعاد که در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده است و از اهداف مهم آن است، می‌باشد.

ارتقای سطح علمی مربیان به‌عنوان مهمترین سرمایه‌ی کانون، بهره‌گیری از تجربه‌ نیروهای پرتوان، با تجربه، نیروهای جوان و انقلابی، ترویج روحیه‌ی شادی و نشاط آفرینی، شناخت و هدایت استعدادها برای تربیت نیروی طراز انقلاب اسلامی، افزایش و پایداری اعضای کودک و نوجوان با استفاده از روش‌های خلاق و هدفمند، آشنا کردن خانواده‌ها با فعالیت‌های کانون، اجرای برنامه‌های بنیادین و تقویت رشد و پرورش ایمانی و فکری کودکان و نوجوانان، تقویت و ارتباط با مدارس و تشکل‌های همسو، برنامه‌ریزی مبتکرانه، جذاب و رصد مستمر وضعیت کودکان و نوجوانان و کشف دائمی نیازهای لحظه‌ای و فهم دقیق از کمبودهای این حوزه، استفاده از فناوری روز دنیا و افزایش و به‌روزرسانی آثار و محصولات کانون، فعالیت مطلوب و درست در فضای مجازی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های تبلیغی و رسانه‌ای به جهت خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان، توجه بیش از پیش به عدالت در توزیع امکانات و استفاده مطلوب از فضاها و امکانات موجود کانون با تاکید بر مناطق محروم، کمتر توسعه یافته، مناطق مرزی و حاشیه‌ی شهر و روستا، توجه به اهمیت فرهنگ و هنر و زبان رسای آن در تاثیرگذاری و تبیین گفتمان برای سنین کودکی و نوجوانی از جمله اهداف و برنامه‌های سرپرست جدید کانون گلستان در راستای تقویت و گسترش فعالیت‌های کانون بود.

اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه«هرجا هستید، مرکز عالم را همانجا ببینید»، قدردانی از حُسن نظر حامد علامتی مدیرعامل کانون و سپاسگزاری از حضور محمدرضا کریمی صارمی معاون تولید کانون و دیگر حاضران، بخش پایانی صحبت‌های الهه غیناقی در این آیین به‌شمارمی‌رفت.

آیین معارفه‌ی سرپرست کانون پرورش فکری گلستان برگزار شد
سیدرضا نظری، مدیرکل آموزش و پرورش گلستان

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان نیز از دیگر مهمانانی بود که در این مراسم به سخنرانی پرداخت.

سیدرضا نظری گفت: تمام تلاشمان این است که فرزندانمان از سنین کودکی به‌صورت کاملا علمی و تربیتی رشد کنند.

وی ضمن قدردانی از پشتیبانی‌های صورت گرفته توسط مسوولان ارشد استان، از آن به‌عنوان مهمترین نقطه‌ی قوت حوزه کودک و نوجوان نام برد.

او با بیان اینکه مدیر یک سازمان باید دارای برنامه‌ریزی باشد، از سرپرست جدید کانون گلستان به‌عنوان فردی با افق‌های برنامه‌ریزی کوتاه مدت و بلند مدت نام برد و برای اجرایی شدن آن، ضمن قول همکاری همه جانبه، برای وی آرزوی موفقیت کرد.

آیین معارفه‌ی سرپرست کانون پرورش فکری گلستان برگزار شد
الهه مقصودلو، معاون فرهنگی‌اجرایی کانون گلستان

الهه مقصودلو، معاون فرهنگی‌اجرایی کانون پرورش فکری گلستان نیز در این مراسم به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته پرداخت.

بر اساس این خبر، سیدرضا نظری مدیرکل آموزش و پرورش، موسی کیخا سرپرست دانشگاه فرهنگیان، آزاده رجبی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، فرهاد سمیعی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان، سیدحسام بنی فاطمه رئیس حوزه هنری، وحید فراهی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، قاسمعلی برزمینی مدیرکل ورزش و جوانان از حاضران در این آیین بودند.

پایان‌بخش این آیین، اهدای حکم الهه غیناقی بعنوان سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان ‌بود.

گفت‌وگوی صمیمانه معاون تولید کانون کشور با همکاران و بازدید از مجتمع فرهنگی هنری گرگان نیز از جمله برنامه‌هایی بود که در حاشیه این مراسم اجرا شد.

برای مشاهده گزارش تصویری این خبر اینجا کلیک نمایید

آیین معارفه‌ی سرپرست کانون پرورش فکری گلستان برگزار شد

آیین معارفه‌ی سرپرست کانون پرورش فکری گلستان برگزار شد

آیین معارفه‌ی سرپرست کانون پرورش فکری گلستان برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =