نشست علمی دریای خزر و من  در کانون پرورش فکری نوشهر برگزار شد

 در نشستی علمی با عنوان «دریای خزر و من» که در کانون پرورش فکری شهرستان نوشهر صورت پذیرفت؛ روز دریای خزر گرامی داشته شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران و به نقل از سهیراد ولیپور، خبرنگار نوجوان مرکز نوشهر،  در نشستی با عنوان «دریای خزر و من» که با حضور کارشناس محیط زیست شهرستان نوشهر و اعضای کانون این شهرستان برگزار شد؛  در خصوص دریای خزر و ویژگی‌های طبیعی آن گفتگو شد.

 کارشناس برنامه با استفاده از کتاب‌های کتاب‌خانه مرکز در خصوص مشاغل مرتبط با دریا و تجربه‌های زیستی خود در این زمینه ،  صنعت گردشگری در حاشیه دریای خزر، منابع طبیعی و ذخایر انرژی، کشورهای حاشیه دریای خزر و ... با اعضای کودک و نوجوان  به بحث و گفتگو پرداخت.

یکی از موارد جالب این نشست؛ صحبت در مورد تاثیر عوامل محیطی بر رفتار انسانی بود که به بررسی تاثیرات آب و هوای نوار شمالی بر خلق و خوی مردم منطقه پرداخت.

مربی فرهنگی مرکز نیز با تاکید بر این سرمایه طبیعی و خدادادی، خلاصه‌ای از کتاب دریا را عنوان و  مباحث مطرح شده را جمع بندی و با همراهی اعضا به  نتیجه گیری پرداخت.

درپایان از سوی اداره محیط زیست نوشهر،  هدیه‎ای به رسم یادگار  به اعضا تقدیم شد.

گفتنی است: در سال 2003 ( 1382) پنج کشور حاشیه دریای خزر "کنوانسیون منطقه ای حفاظت از محیط زیست دریای خزر" موسوم به "کنوانسیون تهران" را امضاء کردند. این کنوانسیون در سال ۲۰۰۶ (۲۱ مردادماه ۱۳۸۵) لازم الاجرا شد و همه کشورها این معاهده را به عنوان یک واقعه مهم زیست محیطی جشن گرفتند و از آن پس این روز را به نام "روز دریای خزر" نامیدند. 
خزر نام دریاچه ای با وسعت 600 هزار و 384 کیلومتر مربع است که طول سواحل آن به 7000 کیلومتر می رسد. کشورهای ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان، جمهوری‌های ترکمنستان و قزاقستان این دریاچه را در برگرفته اند و همگی از مواهب آن استفاده می کنند.

نشست علمی دریای خزر و من  در کانون پرورش فکری نوشهر برگزار شد

نشست علمی دریای خزر و من  در کانون پرورش فکری نوشهر برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =