کد خبر: 328810
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
بازدید 248
دست‌سازه‌های کودکان و نوجوانان گلستانی، هدیه به زائران اربعین

این روزها اعضا و مربیان مراکز فرهنگی هنری سراسر استان، در حال آماده‌سازی دست‌سازه‌هایی برای توزیع بین زائران اربعین حسینی هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، این دست‌سازه‌ها که توسط کودکان، نوجوانان با هدایتگری مربیان مراکز کانون تهیه شده است، به سوی کربلا و برای توزیع در بین زائرین می‌روند.

دست‌سازه‌های کودکان و نوجوانان گلستانی، هدیه به زائران اربعین

زهرا ترک، مربی مسوول مرکز فرهنگی‌هنری می‌گوید: فرصت زیادی تا اربعین نمانده، این روزها با همراهی اعضایی که پای کار آمده‌اند، تلاش می‌کنیم تا این دست‌سازه‌ها را برای ارسال به اربعین حسینی آماده کنیم.

سیده رابعه حسینی، مربی مسوول کانون کردکوی نیز که به‌همراه اعضا این روزها در حال آماده‌سازی این دست‌سازه‌ها هستند، گفت: اینجا همه کارها دلی و برای امام حسین(ع) است، بعضی اوقات کودکان و نوجوانان هر روز برای ساخت آنها حاضر می‌شوند تا با عشق این هدایا را بسازند.

دست‌سازه‌های کودکان و نوجوانان گلستانی، هدیه به زائران اربعین

مرکز فرهنگی هنری شماره دو گرگان نیز از دیگر مراکزی‌ست که در حال آماده سازی این هدایا است؛ سارا مهرپویا، مربی مسوول این مرکز می‌گوید: در این پویش  دختران نوجوان به همراه مربی فرهنگی مرکز برای ساخت سازه‌های دست ساز، مشارکت داشتند تا هدایای آنها در مسیر پیاده‌روی اربعین، بین کودکان و نوجوانان توزیع شود.

دست‌سازه‌های کودکان و نوجوانان گلستانی، هدیه به زائران اربعین

اکر گلسرخی مربی مسوول کانون دلند نیز بیان کرد: هدف از اینکه کودکان و نوجوانان را در این‌کار دخیل کردیم، این است که آنها را با فلسفه عاشورا و فلسفه زندگی امام حسین(ع)آشنا کنیم.

الهه غیناقی، سرپرست کانون پرورش فکری گلستان در خصوص تهیه این دست‌سازه‌ها، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است سفیران کانون که در پیاده‌روی اربعین هستند، در این مسیر بنا به تشخیص و ضرورت توقف کرده و به اجرای فعالیت­ بپردازند و این دست‌سازه‌ها نیز به زائران کودک و نوجوان اهدا می‌شود.

گفتنی‌است این دست‌سازه‌ها، کاردستی­ها و هدایای کوچکی است که با روش­های مرسوم در کانون توسط اعضا و مربیان ساخته و به زائران کودک و نوجوان اهدا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =