کد خبر: 328843
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
بازدید 4879
زهرا، حافظ روشندلی که آرزویش کربلا و زیارت امام حسین است

زهرا زمانی‌وفادار حافظ روشندل و از اعضای مرکز 3 کانون پرورش فکری همدان بوده که اخیرا در مسابقات کشوری در رشته حفظ کل قرآن کریم رتبه دوم را کسب کرده است و آِرزویش ظهور امام زمان (عج) و زیارت کربلا و حرم امام حسین است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، شرایط زندگی در دنیای امروز به گونه‌ای است که حضور زنان و دختران در تمامی امور اجتماعی اجتناب‌ناپذیر بوده و قشر زنان و دختران، نزدیک به نیمی از نیروهای فعال و کارآمد جامعه را تشکیل می‌دهند.

این در حالی است که وجود برخی مسائل و آسیب‌های فردی و اجتماعی برای زنان و دختران هم بیش از گذشته دامنگیر آنان شده است. بنابراین، در چنین شرایطی توجه به تربیت درست، اسلامی و قرآنی دختران در جامعه اسلامی ایران یک امری  ضروری بوده و موجبات رشد، بالندگی و امنیت او را در جامعه ایجاد کرده که البته این خود امنیت جامعه را در پی خواهد داشت.

توجه به تربیت قرآنی بیش از همه متوجه والدین بوده و نقش مادر برای تربیت فرزندان به زمان انعقاد نطفه و حتی بر حسب برخی روایات به قبل از آن نیز برمی‌گردد و خداوند چنین مسوولیت مهمی را به مادران داده است از این رو یک مادر برای تربیت دینی و قرآنی فرزند خود باید افکار، اندیشه و بینش‌ و رفتارش را براساس قرآن و آموزه‌های دینی تعالی ببخشد.

در اسلام هدف از تربیت دختران علاوه بر خودسازی و پرورش باورهای دینی، آشنایی آنان با مهارت‌ها و شیوه‌های درست و منطقی زندگی کردن است به گونه‌ای که باید دختران را از همان کودکی با این تفکر که مادران آینده هستند تربیت کرده و آموزش داد و اگر والدینی این مهم را خوب دریافت کرده باشند از همان دوران کودکی برای فرزند خود وقت گذاشته و او را در مسیر درست تربیت و هدایت می‌کنند که به طور قطع نتیجه آن را در سال‌های نوجوانی و جوانی خواهند دید و در آن لحظه است که از وجود چنین فرزندی لذت می‌برند و افتخار می‌کنند.

زهرا یکی از آن دخترانی است که باعث مباهات و افتخار پدر و مادر خود بوده و با وجودی که روشندل است اما خداوند استعداد عجیبی به او برای حفظ کردن و به خاطرسپردن داده است و آنچنان حس‌های قوی دیگری به او داده که جبران همه ندیدن‌های او را می‌کند.

زهرا نوجوان شیرین‌سخن از اعضای مرکز 3 شهرک مدرس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان بوده که در مسابقات مختلف رتبه‌های برتر استانی و کشوری را کسب کرده است.

زهرا، حافظ روشندلی که آرزویش کربلا و زیارت امام حسین است

در ادامه با زهرای روشندل و حافظ کل قرآن بیشتر آشنا می‌شویم و او از حال و هوای خود بیشتر برای ما می‌گوید:

زهرا زمانی‌وفادار متولد همدان هستم که از دوره پیش‌دبستانی به سفارش معلمم دوره روخوانی و حفظ قرآن را شروع کردم و در سن 10 سالگی حافظ کل قرآن شدم. در این سال‌ها برای حفظ 5 جز قرآن، 15 جز و کل قرآن رتبه‌های برتر استانی و کشوری را کسب کرده‌ام و اخیرا در یک مسابقه در اصفهان رتبه اول و در مسابقات کشوری آموزش و پرورش که در مشهد بود موفق به کسب مقام دوم در رشته حفظ کل قرآن کریم شدم.

من بسیار به قرآن خواندن از کودکی علاقه داشتم و وقتی در کلاس ثبت‌نام کردم خانم سبحانی بسیار زحمت من را کشید ولی الان مربی من خانم روشنیان است که ایشان هم برای من وقت بسیار می‌گذارند و موفقیت‌های خود را مدیون مربیان عزیزم هستم.

من از کودکی عضو کانون بودم و از کتاب‌ها و مجلاتی که مخصوص روشندلان بود استفاده می‌کردم. خیلی کتاب خواندن را دوست دارم وکتاب‌های زیادی را سفارش داده یا به امانت می‌گیرم. البته از میان فعالیت‌های کانون به قصه‌گویی هم علاقه دارم و از خواندن و بیان آن لذت می‌ برم.

از آرزوهای او پرسیدم که زهرا جواب داد: دلم می‌خواهد امام زمان زودتر ظهور کند تا همه به یک آرامشی برسند و آرزوی دیگرم این بود که برای یک بار هم که شده کربلا بروم و حرم امام حسین را از نزدیک زیارت کنم.

موفقیت من حاصل همدلی و همیاری پدر و مادرم است

وی رمز موفقیت خود را همدلی و همیاری پدر و مادرش می‌داند و می‌گوید: پدر و مادرم بسیار برای حفظ قرآن من زحمت و تلاش کرده‌اند، مادرم در تمام ایام سال همه آن روزهای گرم و سرد من را با مهربانی همراهی کرد و به جامعه‌القران می‌برد و اکنون هم همین کار را می‌کند؛ پدرم هر وقت از سر کار می‌آمد با من قرآن تمرین می‌کرد و پا به پای من برای حفظ آیه آیه  قرآن وقت می‌گذاشت و با وجودی که خیلی خسته بود اما با جان و دل این کار را برای من انجام می‌داد.

زهرا  دو سفارس به نوجوانان هم سن خود داشت، یک اینکه درس خود را خوب بخوانند تا افرادی مفید و موثر برای آینده کشور باشند و دیگر اینکه قرآن را وارد زندگی خود کنند و در مسیر و راه قرآن و دستورات آن حرکت کرده و پایه زندگی خود را براساس سفارش‌های قرآن پایه‌ریزی کنند.

او از علاقه‌های خود گفت که دوست دارد موسیقی و زبان انگلیسی را خوب یاد  بگیرد و یک معلم زبان شود.

این نوجوان کانونی در پایان بیان کرد: من از تمامی کسانی که در تمام این سال‌ها برای من زحمت کشیده‌اند خصوصا پدر و مادرم و معلمان دلسوزم تشکر می‌کنم و از خداوند می‌خواهم که به آنها سلامتی بدهد.

زهرا، حافظ روشندلی که آرزویش کربلا و زیارت امام حسین است

قرآن خواندن زهرا نور و برکت به خانه ما داده است

در ادامه مادر زهرا، معصومه قزبسی در خصوص دخترش و چگونگی حافظ شدن او گفت: زهرا از کودکی دختری بسیار کنجکاو، فعال و شاد بود که به سفارس یکی از مربیانش ما او را در جامعه‌القران ثبت‌نام کردیم و تمامی رفت و آمد او با من بود اما کار تمرین و حفظ قرآن در داخل خانه با پدر و خواهر بزرگترش بود.

وی ادامه داد: از وقتی زهرا را به کلاس قرآن بردم هر روز صدای قرآن در خانه ما شنیده می‌شود و این خود برای خانه ما برکت و نور آورده است و یک آرامشی به همه ما خصوصا زهرا داده و من در لحظه لحظه زندگیم این حال خوب را حس می‌کنم و خدا را برای این مهر و محبتش شاکرم.

مادر زهرا اظهار کرد: هرچند زهرا نمی‌بیند اما دختری با استعداد و حس‌های قوی است که جبران ندیدن او را کرده و من هیچگاه به خداوند گلایه نکردم و همیشه شکر او را نیز به جا آورده‌ام که این دختر توانمند را به ما داده که اکنون مایه افتخار ما شده است.

در پایان این گپ‌وگفت صمیمی با زهرا و مادرش، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری رسولی مدیر مرکز 3 از زهرا زمانی‌وفادار تقدیر کردند.

زهرا، حافظ روشندلی که آرزویش کربلا و زیارت امام حسین است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =