ساخت عروسک‌های سنتی «گلین باجی» توسط اعضا

اعضای مرکز فرهنگی هنری زرین‌آباد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در ویژه برنامه عروسک سازی اقدام به ساخت عروسک‌های سنتی «گلین باجی» کردند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ به نقل از شمسی سهرابی که در گزارشی ابراز داشت: عروسک‌های بومی عروسک‌هایی هستند که فرهنگ، تاریخ و رسوم یک منطقه را زنده نگه می‌دارند این عروسک‌ها توسط مردمان مناطق مختلف ساخته می‌شوند و هر کدام قصه‌های شیرینی در پی خود دارند در ایران هم ساخت عروسک‌ها به‌ سال‌ها پیش از اسلام برمی‌گردد که با چوب و پارچه ساخته می شد و بازیچه دست کودکان بود.

مسئول مرکز فرهنگی هنری زرین‌آباد گفت: به‌ منظور آشنایی کودکان و نوجوانان مرکز با عروسک‌های بومی و سنتی شهرستان و زنده نگه داشتن آداب و رسوم و صنایع دستی شهرستان برنامه دوخت عروسک با استفاده از پارچه‌ها و دور ریختنی‌های مختلف عروسک‌هایی مانند چمچه گلین، قاری ننه و گلین باجی توسط اعضا دوخته شد.

سهرابی با اشاره به این موضوع یادآور شد کودکان و نوجوانان به دور از بازی‌های رایانه ای و فضای مجازی بازی با عروسک‌های بومی دست ساز خودشان را در فضایی شاد و دوستانه به تجربه نشستند که جذابیت بسیار زیادی برای مخاطبین داشت.

ساخت عروسک‌های سنتی «گلین باجی» توسط اعضا

ساخت عروسک‌های سنتی «گلین باجی» توسط اعضا

ساخت عروسک‌های سنتی «گلین باجی» توسط اعضا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =