در بازآفرینی باید حرف جدیدی برای گفتن داشته باشیم

به اعتقاد اکرم الف خانی مهمان سی و پنجمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آفرینش، در بازآفرینی اثری جدید با زبانی نو خلق می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، این نویسنده کودک و نوجوان افزود: نویسنده ای که دست به بازآفرینی می زند، باید نخست قدرت درک جهان داستان اولیه را داشته باشد و هم زمان قدرت خلق اثر نو را هم داشته باشد.

الف خانی در ادامه اشاره کرد؛ در داستان نباید از زبان شکسته استفاده کنیم؛ مگر در دیالوگ ها؛ حتی در قصه‌های کودک گفته می شود که در دیالوگ ها هم نباید از زبان شکسته استفاده شود.

وی هم‌چنین درباره بخش ابتدایی و انتهایی داستان‌ها توضیح داد که در داستان کوتاه اگر این دو بخش به گونه ای به هم مرتبط باشند، داستان ساختار هنرمندانه تری به خود می گیرد.

کارشناس آفرینش های ادبی کانون استان قم به صورت مجزا دو داستان «یه مشت جو» از زهرا شرافت و «شاه پری» از فرناز زارع بیدکی را مورد نقد و بررسی قرار داد و نکاتی را که باعث ارتقای سطح کیفی اثر می‌شد، بیان کرد.

سی و پنجمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آفرینش استان یزد دوشنبه 23 مرداد ماه 1402 در محیط اسکای روم به صورت مجازی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =