استفاده از طرح های خلاقانه به جهت ترویج و توسعه کتاب و کتابخوانی

دومین روز از سمینار مسئولین مراکز کانون هرمزگان با رویکرد ترویج کتاب و کتابخوانی در اداره کل کانون هرمزگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، با حضور مدیرکل، معاون فرهنگی و اجرایی، کارشناسان و مسئولین مراکز کانون سراسر استان راس ساعت ۸ صبح در سالن کنفرانس اداره کل، دومین گردهمایی برگزار گردید.

پروین پشتکوهی در ابتدای نشست ضمن قدردانی از حضور مسئولین مراکز کانون در این گردهمایی گفت: همه فعالیت ها و خدمات ارزشمند شما در حوزه کودک و نوجوان کاری شایسته و برگزیده در درگاه خداوند است.

پشتکوهی با اشاره به ضرورت اشراف مربیان و کارشناسان به مسائل روز جامعه آشنایی با پیشرفت دنیای دیجیتال و فضای متاورس در دنیا بیان کرد: مربیان ما که در حوزه کودک و نوجوان کار میکنند نباید از دانش دنیای امروزی غافل باشند. با توجه به علاقمندی کودکان ونوجوانان امروزی به دیجیتال ، فضای مجازی و موبایل، مربیان کانون ضرورت دارد به سواد رسانه ای اشراف داشته و کودکان ونوجوانان را با سواد رسانه ای آشنا کنند.

وی ضمن اهمیت رعایت نظم و تربیت در تمامی امور مراکز به پرورش و تربیت کودکان ونوجوانان در مهارت آموزی تاکید کرد و گفت:مربیان کانون ضرورت دارد نظم و ترتیب را اولویت کار خود قرار دهند زیرا شغل مربیان پرورش ذوق و استعداد کودکان ونوجوانان است و سنگ بنای تربیت کودکان را رفتار و الگو بودن مربیان می تواند باشد ؛ این مهم را در نظر داشته باشیم که پرورش جلوتر از آموزش است.

پشتکوهی افزود: کودکان ونوجوانان مهارت های زندگی را در کانون آموزش می بیینندو تمرین زندگی می کنند . آموزش مهارت های فردی و اجتماعی در بین کودکان ونوجوانان بسیار حائز اهمیت است. این مهارت ها در آینده بسیار در زندگی کودکان ونوجوانان تاثیرگزار خواهد بود.

وی به جهت ضرورت دسترسی و بهره مندی همه کودکان ونوجوانان به فعالیت ها و خدمات کانون عنوان کرد: برای حضور بیشتر کودکان ونوجوانان برنامه های مرکز را به دل مساجد و مکتب خانه ها و مراکز فعال کودک و نوجوان ببرید و با انجام فعالیت های مهارت آموزی اعتماد به نفس کودکان ونوجوانان را افزایش دهید.

مدیرکل کانون هرمزگان همچنین ضمن تسلیت ماه محرم و صفر از گردهم آیی مهمانان کوچک حسینی خبر داد و گفت: آشنایی کودکان و نوجوانان با فلسفه عاشورا و رسالت حسینی را یک امری واجب است.

وی افزود: امسال دست سازه ها کودکان و مربیان کانون هرمزگان،  به زائرین و کودکان میزبان عراقی در  پیاده روی اربعین اهدا خواهد شد و این دست سازه ها سرآغاز یک ارتباط دو طرفه خواهد شد و کودکان می توانند خاطرات ، نامه های خود را در لینک اعلام شده بارگزاری کنند.

پشتکوهی توسعه و ترویج کتابخوانی را از اولیت مراکز کانون عنوان کرد و گفت:همه فعالیت های کانون کتاب محور است و فعالیت یا از کتاب یا با کتاب و یا به کتاب ختم می شود ، ترویج کتاب و کتابخوانی مهمترین اولویت در مراکز باید باشد. لازم است امانت کتاب در مراکز کانون در هر هفته رشد داشته باشد. مراکز باید بتوانند تمام کودکان ونوجوانان شهرستان را در دسترس قرار دادن محتوای مناسب فرهنگی پوشش دهند. رسالت تک تک ما مربیان نسبت به دیروز خیلی بیشتر است امروز جامعه بیش ار پیش به فعالیت های پرورشی نیاز دارد. مناطق کم برخوردارتر بیشتر مورد توجه قرار دهیم .

استفاده از طرح های خلاقانه به جهت ترویج و توسعه کتاب و کتابخوانی

مدیرکل کانون هرمزگان به راه اندازی باشگاه کتابخوانی در مرکز، فضاسازی و بهسازی مراکز و ایجاد فضایی ویژه نوجوانان، استفاده از روش های خلاقانه به جهت جلوگیری از مصرف گرایی و صرف هزینه، ارتباط بیشتر مراکز با ادارات و سازمان های همسو با کانون، ارسال گزارش عملکرد سالانه به فرمانداری های شهرستان و تشکیل تیم رسانه ای از اعضای نوجوان مرکز در هفته دولت تاکید کرد.

در ادامه مربیان کانون پرورش فکری سراسر استان طرح های خود را در زمینه توسعه و ترویج کتابخوانی ارائه دادند.

استفاده از طرح های خلاقانه به جهت ترویج و توسعه کتاب و کتابخوانی

صبحانه با کتاب، یار دانای من، هم بازی و هم کتابخوانی، بر بال کتاب تا قله دانایی، یاریگران کتاب،در مسیر سبز کتابخوانی، کتابخانه در فتح پهلوانان، کتاب های خوب برای بچه های خوب، کتابخانه ذهن من، حال خوش خواندن،بر بال قاصدک ها، ستاره باران، مرا به کتابم برگردان، میراث ماندگار، بازی کن و بخوان، یار پندان کتاب و پاسدار پارسی از طرح های خلاقانه توسعه وترویج کتاب ها بود که توسط مسئولین مراکز عنوان شد.

ارائه گزارش عملکرد دوساله و ۵ ماهه اول امسال مراکز در امانت کتاب، عضویت، تعداد برگزیدگان، برنامه های شاخص، موجودی کتاب، فعالیت های عمومی و کارگاه های تخصصی پایان بخش دومین گردهمایی مسئولین مراکز بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =