از نقاشی روی دیوار اعضای کانون دولت آباد رونمایی شد

مرکز فرهنگی هنری دولت‌آباد به مناسبت پاسداشت هفته ملی اردبیل آثار نقاشی روی دیوار با رویکرد تمدن سلسله صفویه را باهدف آشناسازی کودکان و نوجوانان با عصر صفوی، به طول ۱۵ متر و با هنرمندی ۱۷ نفر از اعضای هنری مرکز اجرا کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این برنامه که روز سه شنبه ۳۱ مرداد ماه سال ۱۴۰۲ و با حضور معاون فرهنگی کانون استان، کارشناس فرهنگی، دهیار، اعضای شورای اسلامی و جمعی از اعضا و والدین برگزار شد، حجت‌الاسلام صارمی امام جماعت دهستان دولت‌آباد به مناسبت ایام شهادت حضرت رقیه (س) بابیانی ساده به ذکر مصیبت‌های آن حضرت پرداخته و گفت: زندگی حضرت رقیه (س) در مدت کوتاه عمرش سرشار از معرفت و عشق به ولایت بود و در شرایط سخت و دشوار یک‌لحظه از امام خود غافل نبود.

وی در ادامه صحبت‌های خود، اجرای هنرمندانه آثار توسط اعضای کانون را کاری ارزشمند و ستونی دانسته و از توجه اداره کل کانون پرورش فکری استان به کودکان و نوجوانان منطقه تقدیر کرد.

داریوش علومی معاون فرهنگی کانون استان نیز ضمن با تسلیت ایام شهادت حضرت رقیه (س) به قیام شاه اسماعیل صفوی اشاره کرد که در دوران نوجوانی با طرفداری قوم قزلباشان حکومت صفوی را بنیان نهاد و حکومت یکپارچه شیعی را در سراسر ایران تشکیل داد.

علومی افزود: ترسیم نقاشی روی دیوار باهمت مربیان و اعضای هنرمند کانون دولت‌آباد باهدف آشناسازی بیشتر کودکان و نوجوانان با تاریخ درخشان صفوی به‌عنوان عامل وحدت سرزمینی و مذهبی بود که به مدت سه هفته در محوطه کانون اجرا و آثاری ارزشمند خلق کردند.

پخش کلیپ از فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون، برگزاری نمایش آئینی، اهدای جوایز به همراه هدایای نقدی و رونمایی از آثار هنری کانون از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =