ایام اربعین ۵ موکب کانون پرورش فکری در مرزهای ایران فعالیت می کنند

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان لرستان از فعالیت ۵ موکب کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در مرزهای ایران در ایام اربعین خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان؛ حامد علامتی صبح پنج‌شنبه در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش استان لرستان با اشاره به اینکه در ۵ نقطه مرزی ایران با کشور عراق در ایام اربعین تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری استقرار پیدا کرده‌اند، عنوان کرد: موکب‌های کودکان و نوجوانان در مرزهای غربی و شرقی با ارائه خدمات فرهنگی، هنری راه‌اندازی شده‌اند و تا پایان اربعین به زائران به ویژه کودکان و نوجوان خدمات ارائه خواهند داد.
 مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه خدمات این موکب‌ها شامل اجرای نمایش، اهدای کتاب و پذیرایی مختصر از سوی کودکان و نوجوانان است، عنوان کرد: محصولات فرهنگی و دست‌سازه‌های کودکان و نوجوانان ایرانی به کودکان عراقی در قالب سفیران کودک در مسیر پیاده‌روی اربعین نیز اهدا خواهد شد.
 علامتی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در حوزه فرهنگی و هنری در قالب ۴۰ هکتار کتابخانه و ۱۲ میلیون جلد کتاب در اختیار دارد افزود: چهار هزار مربی در قالب‌های فرهنگی، ادبی و هنری در کنار اعضای عزیز هستند که بتوانند آموزش‌های لازم را برای آنها داشته باشند.
 وی گفت: برحسب دستور رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش با اعتباری بالغ بر ۲۹ میلیارد تومان، ۳ میلیون جلد کتاب در قالب ۳۵۰ عنوان تجدید چاپ و ۱۵۰ عنوان چاپ اول در کانون چاپ شد و به صورت مرحله‌ای به همه مراکز ارسال می‌شود.
 علامتی ادامه داد: بخش اول اهدای کتاب‌ها به مراکز تیرماه انجام پذیرفت، بخش دوم در آستانه سال تحصیلی و بخش سوم آن در آستانه هفته کتاب ارسال خواهد شد. 
 مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان با اشاره به اینکه علاوه بر اهدای کتاب مراکز کانون، به مراکز کم‌برخوردار، مناطق روستایی و عشایری نیز کتاب اهدا خواهد شد، عنوان کرد: در مراکز سیار روستایی و عشایری در قالب کتابخانه های سیار  در روستاها و مناطق کم برخوردار برنامه‌های مختلف تربیتی فرهنگی و هنری اجرا می‌شود و تماشاخانه‌هایی در مناطق مختلف در طول تابستان در حال اجرای برنامه هستند.
 علامتی به دستاوردهای سفر به لرستان اشاره کرد و افزود: در طول یک سال مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان برای حمایت‌های هزینه‌ای و تملک دارایی در نظر گرفته شد، همچنین امیدواریم مراکز نیمه فعال را فعال کنیم.
وی به پروژه نیمه تمام در لرستان اشاره کرد و افزود، امیدواریم این پروژه نیز به سرانجام برسد.
 مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت در مراکزی در لرستان که کمبود نیرو وجود دارد برحسب نیاز تامین خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =