کد خبر: 329337
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
دومین جلسه کارگروه کانون و دانشگاه فردوسی برگزار شد

کارگروه کانون و دانشگاه با هدف کیفیت‌بخشی موثر در ایجاد محتوای مناسب کودک و نوجوان، دو کمیته آفرینش‌های خلاق و پژوهش را تشکیل و سازوکار اجرایی آن را تهیه کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی دومین جلسه کارگروه مشورتی کانون و دانشگاه با حضور اعضای هیات علمی گروه ادبیات و زبان فارسی دانشگاه فردوسی مشهد، محبوبه بزم‌آرا معاون فرهنگی، محدثه فریدی کارشناس آموزش و پژوهش و لیا عرفانی کارشناس روابط عمومی به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری در تعاملات بین دانشگاه و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در مرکز فرهنگی هنری شماره ۷ مشهد برگزار شد.

این شورا مسئولیت تعیین اهداف و برنامه ریزی و نظارت بر تشکیل کمیته ها و کار آنها را بر عهده خواهد داشت. مقرر شد دو کمیته ذیل شورا با عناوین کمیته آفرینش‌های خلاق (شامل زیر گروه‌های فرهنگی، هنری و ادبی) و کمیته پژوهش تشکیل شود که در هربخش کارشناسان متخصص هررشته با اساتید مربوطه در دانشگاه لینک خواهند شد.

دومین جلسه کارگروه کانون و دانشگاه فردوسی برگزار شد

سیدمهدی زرقانی، عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به عدم وجود نمایشنامه یا متن درام در ادبیات فاخر کشور آن را نقطه ضعف بزرگی دانست و گفت: نکته مهم این است که نمایشنامه‌ها در ژانرهای عامیانه و توسط عوام مردم بوده و متن فاخری برای اجرای آنها وجود نداشته و دیگر اینکه ادبیات فاخر چون خود دارای وجه دراماتیک می‌باشد احساس نیازی به نوشتن نمایشنامه‌ها و ژانرهای دراماتیک نبوده است. وی عنوان کرد: در همه جای دنیا ادبیات کلاسیک برای بزرگسالان است و برای کودکان و نوجوانان خیلی موضوعیت ندارد در صورتی‌که در مثنوی قصه‌های کودکانه بسیاری داریم و نیاز است تا افرادی این ادبیات کلاسیک را به زبان کودک و نوجوان بازآفرینی کنند و یا به صورت نمایش برای کودکان و نوجوانان اجرا کنند چون اثرگذاری نمایش صد برابر بیشتر از خواندن کتاب است و برای کودکان جذابیت بیشتری دارد. ایشان بر تبلیغات و ارتباط کانون برای جذب مخاطب به خصوص از طریق آموزش و پرورش تاکید کرد.

دومین جلسه کارگروه کانون و دانشگاه فردوسی برگزار شد

محمدجواد مهدوی، عضو هیات علمی دانشگاه نیز بر بازآفرینی و شناساندن شخصیت‌های اسطوره‌ای داستان‌ها به کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: وقتی این شناسایی شخصیت در قالب نمایش به درستی اتفاق بیفتد کودک و نوجوان برای شناخت بیشتر ترغیب شده و به دنبال آن خواهد رفت.

شیما ابراهیمی، عضو هیات علمی دانشگاه نیز از تجربه همکاری خود با آموزش و پرورش جهت احیای طرح شهاب و کشف استعدادهای برتر در حوزه نوجوان گفت و بر موثر بودن حضور کارشناسان کانون به عنوان متخصصین بلامنازع پرورش کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

محبوبه بزم آرا معاون فرهنگی استان با اشاره به اثرگذاری تعریف اسطوره‌ها در ذهن کودک اشاره کرد و گفت: باید سعی کنیم ضمن جذاب بودن بازآفرینی شخصیت اسطوره‌ها و تعریف داستان‌های مربوط به آنها، جایگاه اسطوره‌ها حفظ شود. وی به فعالیت‌های مهارت‌آموزی که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه مسئولین کانون بوده اشاره کرد و افزود: امیدواریم با کمک اساتید دانشگاه در حوزه‌های روانشناسی و جامعه‌شناسی شاهد اتفاقات خوب، باکیفیت و ماندگاری در فعالیت‌های کانون باشیم. ایشان در خاتمه با اشاره به سامانه شاد و تعامل کانون با دانش‌آموزان در این سامانه بر لزوم تهیه محتوای مناسب و موثر تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =