همایش «روش‌های انتقال مفاهیم متعالی به کودکان و نوجوانان» با حضور پرشور مربیان

همایش تخصصی «روش‌های انتقال مفاهیم متعالی به کودکان و نوجوانان» باحضور مربیان و مسئولان مراکز در کانون استان تهران برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان تهران؛ پنجشنبه ٢ شهریور ساعت 8:30  الی 13  همایش تخصصی «روش‌های انتقال مفاهیم متعالی به کودکان و نوجوانان» با حضور مریم حقی مدیرکل کانون استان، حجت الاسلام حسن محمودی، مربیان و مربی مسئولان مراکز در سالن غدیر مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون استان تهران برگزار شد.

هدف از برگزاری این همایش آگاهی بخشی و معرفت افزایی از طریق تعمیق و ترویج تفکر دینی و اندیشه های اسلامی  و همچنین ارتقاء دانش و بینش و توسعه مهارت های شغلی مربیان و مربی مسئولان در حوزه مهدویت و مفاهیم مهدویت است. این دوره آموزشی با حضور حجت الاسلام محمودی نویسنده، پژوهشگر و متخصص علوم مهدویت با سابقه کاری در بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) برگزار شد.

حجت الاسلام محمودی نویسنده با سابقه و مدرس در مراکز آموزش و پرورش و نیز از سوابق تالیفی ایشان می توان به تالیف 30 عنوان کتاب در زمینه مهدویت و نماز نام برد و کار در حوزه کودک و نویسندگی برای کودک و کتاب"نخود زرنگ"از آثار ایشان است.

 در ادامه بخش‌های مختلف "روش آموزش جذاب" را برای حاضرین تشریح کردند.

وی اشاره کرد از جمله مهمترین ویژگی‌های مربی برای کودکان و نوجوانان داشتن جذابیت، استفاده از طنز، خوشرویی و مهربانی و قابل اعتماد بودن است.

وی بیان کرد:"به روز بودن"مربی نسبت به علم روز ضروری است و این نکته که مطالب دینی در جای درست و با روش جذاب مناسب برای کودکان و نوجوانان و به صورت غیر مستقیم و با بازی و استفاده از ابزار قصه‌گویی مطرح شود، تاثیرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام حسن محمودی در گفتگو با بخش خبری صداو سیما مطالب این دوره را به این صورت شرح داد: مهمترین مسئله در بحث انتقال مفاهیم دینی این است که مربی و محتوا باید از جذابیت خاصی برخوردار باشد، اگر جذابیت در بحث محتوا باشد، خود محتوا جذاب می‌شود و دین آنقدر جذابیت دارد که  اگر ما راه انتقال را بلد باشیم نوجوان و کودک به شدت جذب می‌شوند. امام رضا علیه السلام فرمودند: «اگر مردم زیبایی‌ها و جذابیت کلام ما را می‌یافتند به سمت ما می‌آمدند.»

 یکی از راه های جذاب‌سازی معارف دین این است که از دریچه و قالب داستان وارد بحث شویم، داستان‌گویی قالبی همه فهم و همه پسند است و جذابیت خاصی دارد،  امکان ندارد به کودکی داستان بگویید و کودک گوش ندهد. در آموزه های دینی  ما اشاره شده است که شب‌ها به کودکان داستان بگویید و  از روز دوم تولد می‌توان برای کودکان  داستان گفت. داستان روشی بسیار اثرگذار است و غیر مستقیم معارف را آموزش می‌دهد.

مریم حقی مدیرکل کانون استان تهران نیز در گفتگو با بخش خبری صداو سیما هدف از برگزاری همایش که با حضور عموم علاقه مندان مدرسین و مربیان و اساتید دانشگاهی برگزار شد، بیان کرد: مربیان و مدرسین با «روش‌های انتقال مفاهیم متعالی به کودکان و نوجوانان» آشنا می شوند، آنها میتوانند از روش‌هایی استفاده کنند تا کلاس‌ها جذاب‌تری داشته باشند و ارتباط بهتری با مخاطب برقرار کنند، در این برنامه مربیان ابزار ها و روش ها، محتوای مناسب و متناظر با کار کودک آشنا می شوند تا بتوانند از آنها در محل آموزش خود با کودک استفاده کنند.

این همایش با استقبال خوب مخاطبین روبرو شد و آنها خواستار تکرار این دوره آموزشی و مداومت آن شدند.

قسمتی این جلسه، پرسش و پاسخ بین مخاطب و استاد بود، که توانست ساعات جذابی را برایشان به وجود آورد و این برنامه با تلاش واحد آموزش و پژوهش کانون استان تهران و با همراهی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =